Były szef Volkswagena przeciwny cłom na chińskie auta. "Cały świat bardzo ucierpi"

Były dyrektor generalny Volkswagena, Herbert Diess, twierdzi, że planowane przez UE wyższe cła na chińskie auta opóźnią elektryczną transformację.

Były szef Volkswagena, Herbert DiessByły szef Volkswagena, Herbert Diess
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
oprac.  ARU

Dziewiątego czerwca 2024 roku władze UE mają podjąć decyzję dotyczącą wyższego cła na chińskie pojazdy elektryczne importowane do Europy. Oficjalnym powodem są niejasności związane z dumpingiem i subsydiami po stronie chińskiego rządu.

Zdaniem UE Chiny, dotując swoje auta elektryczne, przeczą zasadom uczciwej konkurencji. Z podobnych powodów cła na chińskie auta podwyższono w Stanach Zjednoczonych. Niewykluczone, że Europa pójdzie podobną drogą, choć były szef Volkswagena postrzega to jako błąd.

Herbert Diess podzielił się swoimi przemyśleniami na temat planów UE podczas niedawnej konferencji BloombergNEF w Monachium. "Jeśli ten konflikt wymknie się spod kontroli i zajdzie zbyt daleko, cały świat bardzo ucierpi" - stwierdził Diess.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie

Dodał, że spór handlowy między Chinami a Zachodem zwiększyłby inflację i opóźnił zieloną transformację. Jak wyjaśnił, Chinom udało się znacząco obniżyć koszty energii słonecznej oraz produkcji baterii i półprzewodników. Wypychanie tego biznesu do Europy i USA zdaniem Diessa może podwoić ceny.

Zdaniem byłego szefa Volkswagena świat powinien być "bardzo zadowolony", że Chiny tak wiele zainwestowały w energię odnawialną. "Nie sądzę, że jakikolwiek inny kraj byłby w stanie zwiększyć tę skalę tak daleko i tak tanio" - podsumował Herbert Diess.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟