Były szef Volkswagena przeciwny cłom na chińskie auta. "Cały świat bardzo ucierpi"

Były dyrektor generalny Volkswagena, Herbert Diess, twierdzi, że planowane przez UE wyższe cła na chińskie auta opóźnią elektryczną transformację.

Były szef Volkswagena, Herbert DiessByły szef Volkswagena, Herbert Diess
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
oprac.  ARU

Dziewiątego czerwca 2024 roku władze UE mają podjąć decyzję dotyczącą wyższego cła na chińskie pojazdy elektryczne importowane do Europy. Oficjalnym powodem są niejasności związane z dumpingiem i subsydiami po stronie chińskiego rządu.

Zdaniem UE Chiny, dotując swoje auta elektryczne, przeczą zasadom uczciwej konkurencji. Z podobnych powodów cła na chińskie auta podwyższono w Stanach Zjednoczonych. Niewykluczone, że Europa pójdzie podobną drogą, choć były szef Volkswagena postrzega to jako błąd.

Herbert Diess podzielił się swoimi przemyśleniami na temat planów UE podczas niedawnej konferencji BloombergNEF w Monachium. "Jeśli ten konflikt wymknie się spod kontroli i zajdzie zbyt daleko, cały świat bardzo ucierpi" - stwierdził Diess.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie

Dodał, że spór handlowy między Chinami a Zachodem zwiększyłby inflację i opóźnił zieloną transformację. Jak wyjaśnił, Chinom udało się znacząco obniżyć koszty energii słonecznej oraz produkcji baterii i półprzewodników. Wypychanie tego biznesu do Europy i USA zdaniem Diessa może podwoić ceny.

Zdaniem byłego szefa Volkswagena świat powinien być "bardzo zadowolony", że Chiny tak wiele zainwestowały w energię odnawialną. "Nie sądzę, że jakikolwiek inny kraj byłby w stanie zwiększyć tę skalę tak daleko i tak tanio" - podsumował Herbert Diess.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci