WAŻNE
TERAZ

Likwidacja MAP, dwa nowe resorty. Nadchodzi rekonstrukcja rządu

Amerykańska marka wraca. Chce konkurować z Mercedesem i Audi

Po kilku latach europejskiego niebytu Cadillac ponownie otwiera się na największe rynki Starego Kontynentu. Lyriq — luksusowy elektryczny SUV — ma rzucić rękawicę Mercedesowi czy Audi i być dla nich konkurencją w ich ojczyźnie.

Cadillac Lyriq — samochód, którym amerykańska marka chce trafić do serc EuropejczykówCadillac Lyriq — samochód, którym amerykańska marka chce trafić do serc Europejczyków
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cadillac
Kamil Niewiński

Historia relacji Cadillaca i Europy jest naprawdę burzliwa, a amerykański producent miał kilka podejść do Starego Kontynentu. Gdy w 2017 r. General Motors sprzedało Opla ówczesnemu PSA, amerykański koncern całkowicie zwinął kramik, zabierając ze sobą wszystkie swoje marki. 

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że sprzedaż Chevroleta czy właśnie Cadillaca nie powalała wtedy na kolana, a ich europejskie modele (często opierające się na przyklejeniu znaczka do auta innej marki) nie podbiły tutejszego rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Ford Edge - gdzie ta Ameryka?

Jedyną pozostałością pozostała firma Cadillac Europe, działająca w Szwajcarii i opierająca się na importowaniu aut ze Stanów Zjednoczonych. Zwykłej sprzedaży jednak nie uświadczyliśmy. To jednak ulega zmianie — Cadillac próbuje znów znaleźć swoje miejsce na naszym podwórku.

Amerykańska marka potwierdziła właśnie wznowienie swoich działań w Niemczech, a w planach na najbliższe miesiące jest również Wielka Brytania. Wcześniej w 2024 r. na tej liście pojawiły się także Szwecja i Francja. Ekspansja nie jest więc przypadkowa — Amerykanie naprawdę próbują reaktywować swoje struktury w Europie.

Cadillac Lyriq to ekskluzywny SUV, który ma walczyć z takimi modelami, jak Mercedes-Benz EQE czy Audi Q8 e-tron. Podopieczni koncernu General Motors mają nadzieję wyróżnić się na ich tle oryginalnym designem, osiągami oraz ceną. Lyriq oferuje bowiem 520 KM, nawet 690 km zasięgu oraz napęd na cztery koła w cenie od 80,5 tys. euro (ok. 343 tys. zł). W tym segmencie jest to całkiem niezła kwota.

Pozycjonujemy się w Europie jako elektryczna marka o wysokich osiągach i marka premium z amerykańskimi korzeniami. Nie jesteśmy jak wiele innych marek elektrycznych. Chcemy oferować samochód ludziom, którzy chcą za jego pomocą wyrazić swoją osobowość. Nasi klienci to nowocześni ludzie, którzy kochają osiągi i technologię.

Jaclyn McQuaid
dyrektorka zarządzająca GM Europe w rozmowie z “Automobilwoche”

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii