Amerykańska marka wraca. Chce konkurować z Mercedesem i Audi

Po kilku latach europejskiego niebytu Cadillac ponownie otwiera się na największe rynki Starego Kontynentu. Lyriq — luksusowy elektryczny SUV — ma rzucić rękawicę Mercedesowi czy Audi i być dla nich konkurencją w ich ojczyźnie.

Cadillac Lyriq — samochód, którym amerykańska marka chce trafić do serc EuropejczykówCadillac Lyriq — samochód, którym amerykańska marka chce trafić do serc Europejczyków
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cadillac
Kamil Niewiński

Historia relacji Cadillaca i Europy jest naprawdę burzliwa, a amerykański producent miał kilka podejść do Starego Kontynentu. Gdy w 2017 r. General Motors sprzedało Opla ówczesnemu PSA, amerykański koncern całkowicie zwinął kramik, zabierając ze sobą wszystkie swoje marki. 

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że sprzedaż Chevroleta czy właśnie Cadillaca nie powalała wtedy na kolana, a ich europejskie modele (często opierające się na przyklejeniu znaczka do auta innej marki) nie podbiły tutejszego rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Ford Edge - gdzie ta Ameryka?

Jedyną pozostałością pozostała firma Cadillac Europe, działająca w Szwajcarii i opierająca się na importowaniu aut ze Stanów Zjednoczonych. Zwykłej sprzedaży jednak nie uświadczyliśmy. To jednak ulega zmianie — Cadillac próbuje znów znaleźć swoje miejsce na naszym podwórku.

Amerykańska marka potwierdziła właśnie wznowienie swoich działań w Niemczech, a w planach na najbliższe miesiące jest również Wielka Brytania. Wcześniej w 2024 r. na tej liście pojawiły się także Szwecja i Francja. Ekspansja nie jest więc przypadkowa — Amerykanie naprawdę próbują reaktywować swoje struktury w Europie.

Cadillac Lyriq to ekskluzywny SUV, który ma walczyć z takimi modelami, jak Mercedes-Benz EQE czy Audi Q8 e-tron. Podopieczni koncernu General Motors mają nadzieję wyróżnić się na ich tle oryginalnym designem, osiągami oraz ceną. Lyriq oferuje bowiem 520 KM, nawet 690 km zasięgu oraz napęd na cztery koła w cenie od 80,5 tys. euro (ok. 343 tys. zł). W tym segmencie jest to całkiem niezła kwota.

Pozycjonujemy się w Europie jako elektryczna marka o wysokich osiągach i marka premium z amerykańskimi korzeniami. Nie jesteśmy jak wiele innych marek elektrycznych. Chcemy oferować samochód ludziom, którzy chcą za jego pomocą wyrazić swoją osobowość. Nasi klienci to nowocześni ludzie, którzy kochają osiągi i technologię.

Jaclyn McQuaid
dyrektorka zarządzająca GM Europe w rozmowie z “Automobilwoche”
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne