Ceny chińskich aut. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za nowe marki
Chińskie marki mają spore apetyty, ale wciąż brakuje im popularności. Nie ma co ukrywać, że klientów przyciągają ceną. Ile trzeba zapłacić za poszczególne modele producentów z Państwa Środka, w tym nowych na naszym rynku marek?
W 2024 r. chińskie marki stanowiły niewielki odsetek wszystkich pojazdów, które wyjechały z polskich salonów. Wystarczy wspomnieć, że najpopularniejsza z nich - MG – sprzedała 6,6 tys. samochodów, podczas gdy zwycięska w rankingu Toyota – aż 102 tys. aut.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu
Przykłady innych europejskich państw (np. Hiszpanii) pokazują, że sytuacja może się szybko zmienić, a wszystko za sprawą cen aut z Państwa Środka, bo to koszt zakupu jest najskuteczniejszym wabikiem. No właśnie. Ile trzeba zapłacić za chińskie auta?
Poniżej zamieszczamy alfabetycznie uporządkowaną listę obecnych na polskim rynku marek oraz oferowanych przez nie modeli. Podajemy przynależność modelu do danego segmentu, jego podstawową cenę (bez uwzględniania promocji) oraz rodzaj i moc napędu w takim samochodzie. Nie wchodzimy jednak w szczegóły dotyczące wyposażenia aut.
BAIC
- Beijing 3 – crossover o długości 4,33 m, silnik benzynowy 136 KM: 84 900 zł
- Beijing 5 – SUV o długości 4,62 m, silnik benzynowy 177 KM: 132 800 zł
- Beijing 7 – SUV o długości 4,75 m, silnik benzynowy 177 KM : 164 900 zł
- BAIC BJ30 – SUV 4x4 o długości 4,73 m, napęd hybrydowy 280 KM: 184 900 zł
- BAIC BJ60 – SUV 4x4 o długości 5,0 m, silnik benzynowy 256 KM: 259 900 zł
Bestune
- T77 Pro – SUV o długości 4,53 m, silnik benzynowy 160 KM: 142 900 zł
- Nat – minivan o długości 4,45 m, napęd elektryczny 136 KM: (aktualnie brak ceny)
BYD
- Atto 2 – crossover o długości 4,31 m, napęd elektryczny 170 KM: 129 900 zł
- Dolphin – hatchback o długości 4,29 m, napęd elektryczny 95/177/204 KM: 141 000 zł/150 000 zł
- Seal U – SUV o długości 4,79 m, napęd elektryczny 218 KM: 200 900 zł
- Seal U DM-i – SUV o długości 4,78 m, hybryda plug-in 218 KM / 324 KM: 169 900 zł/209 900 zł
- Seal – sedan o długości 4,8 m, napęd elektryczny 313 KM: 215 900 zł
- Sealion 7 – crossover o długości 4,83 m, napęd elektryczny 313 KM/530 KM: 219 900 zł/239 900 zł
- Tang – SUV o długości 4,97 m, napęd elektryczny 517 KM: 320 000 zł
DFSK
- E5 – SUV o długości 4,7 m, hybryda plug-in 217 KM: 153 900 zł
- FX600 – SUV o długości 4,7 m, silnik benzynowy 177 KM: 139 900 zł
Forthing
Foton
- Tunland G7 – pickup o długości 5,34 m, silnik Diesla 163 KM: 109 900 zł
Hongqi
Ta marka była już dostępna na polskim rynku, ale teraz nastąpiła zmiana importera w Polsce. Na razie nie ma więc cen samochodów. Oficjalna prezentacja gamy modelowej Hongqi odbędzie się podczas tegorocznego Poznań Motor Show (24-27 kwietnia). Wtedy też zostaną przedstawione oficjalne specyfikacje i cenniki modeli wprowadzanych na polski rynek. Pierwsi dealerzy rozpoczną sprzedaż aut na przełomie czerwca i lipca 2025 r. Większość modeli będzie występowała w jednej, już bogatej wersji wyposażeniowej.
- H5 – sedan o długości 4,99 m, silnik benzynowy 168 KM
- H6 – sedan o długości 4,99 m, silnik benzynowy 252 KM
- H9 – sedan o długości 5,13 m, silnik benzynowy 245 KM
- HS3 - SUV o długości 4,66 m, silnik benzynowy 160 KM
- HS5 – SUV o długości 4,76 m, silnik benzynowy 218 KM
Jaecoo
- Jaecoo 7 – SUV o długości 4,5 m, silnik benzynowy 147 KM: 139 900 zł
- Jaecoo 7 Super Hybrid - SUV o długości 4,5 m, hybryda plug-in o mocy 204 KM: 159 900 zł
MG
- MG 3 – samochód o długości 4,11 m, silnik benzynowy 115 KM: 73 500 zł
- MG 3 – samochód o długości 4,11 m, napęd hybrydowy 195 KM: 87 950 zł
- MG ZS Classic – crossover o długości 4,32 m, silnik benzynowy 106 KM: 79 800 zł
- MG ZS - crossover o długości 4,43 m, napęd hybrydowy 197 KM: 98 900 zł
- MG HS – SUV o długości 4,66 m, silnik benzynowy 170 KM: 117 900 zł
- MG 4 – samochód o długości 4,29 m, napęd elektryczny 320 KM: 130 900 zł
- MG Cyberster – sportowy kabriolet o długości 4,54 m, napęd elektryczny 340 KM: 277 900 zł
Omoda
- Omoda 5 – SUV o długości 4,37 m, silnik benzynowy 147 KM: 115 500 zł
- Omoda E5 - SUV o długości 4,42 m, napęd elektryczny o mocy 204 KM: 169 900 zł
Seres
- Seres 3 – crossover o długości 4,39 m, napęd elektryczny 163 KM: 187 500 zł
- Seres 5 – SUV o długości 4,7 m, napęd elektryczny 585 KM: (brak ceny – w Niemczech 66 900 euro)
Modele chińskich marek co do zasady są tańsze niż ich odpowiedniki z Europy, Japonii czy Korei. Nie zawsze jednak jest to różnica tak duża, jak można byłoby sądzić w pierwszej chwili. W niektórych przypadkach wyjątkowo opłacalnie na tle rywali o ugruntowanej pozycji wypadają chińskie hybrydy plug-in.