Chińskie Li Auto chce pokonać Niemców na swoim podwórku

Wschodzący chiński koncern przyspiesza wprowadzanie nowych modeli i zwiększa produkcję. Jego celem jest pokonanie w wojnie sprzedażowej na terenie Chin w 2024 roku takich gigantów jak BMW, Mercedes-Benz i Audi.

Chiński producent planuje wypuścić 4 nowe modele samochodów w 2024 rokuChiński producent planuje wypuścić 4 nowe modele samochodów w 2024 roku
Źródło zdjęć: © Li Auto

– Postaramy się zostać marką samochodów premium nr 1 w Chinach w 2024 roku pod względem sprzedaży – powiedział inwestorom Li Xiang, dyrektor generalny Li Auto, dodając, że firma może osiągnąć miesięczną dostawę 40 tys. sztuk w czwartym kwartale.

Założona w 2015 roku firma Li Auto wprowadzi na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny model MEGA pod koniec 2023 roku i spodziewa się, że będzie to najlepiej sprzedający się model wśród wszystkich samochodów w cenie powyżej 500 tys. juanów (69 315 dolarów). Producent zamierza również w przyszłym roku wprowadzić na rynek cztery nowe modele, w tym trzy pojazdy elektryczne.

Li Auto zdołało zdobyć udział w rynku w segmencie samochodów o cenie powyżej 300 tys. juanów i zwiększyć zyski w tym roku dzięki czterem rodzinnym pojazdom hybrydowym o rozszerzonym zasięgu. Producent dostarczył 173 251 samochodów w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego 2023 roku, co oznacza wzrost o 145 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok temu.

Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, miesięczna sprzedaż BMW, Mercedes-Benz i Audi, które w tym roku są sprzedawane z dużymi rabatami za pośrednictwem dealerów, wahała się odpowiednio od 31,5 do 70 tys. sztuk w pierwszej połowie roku.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy