Cupra UrbanRebel Concept to zapowiedź małego crossovera. Oczywiście na prąd

Cupra oficjalnie pochwaliła się nowym, odważnie wystylizowanym konceptem, który stanowi zapowiedź najmniejszego crossovera marki. Choć auto już dziś wygląda na praktycznie gotowe, trafi na rynek dopiero w 2025 roku.

Cupra UrbanRebel Concept wygląda naprawdę odważnie.Cupra UrbanRebel Concept wygląda naprawdę odważnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Cupra
Aleksander Ruciński

UrbanRebel to pierwsza Cupra oparta na nowej platformie MEB Entry, będącej najmniejszą bazą w koncernie Volkswagena, który wykorzysta ją m.in. do budowy elektryka ID.2, który ma być najtańszą propozycją z elektrycznej rodziny. W przyszłości można też spodziewać się czegoś od Skody. Póki co jednak to Cupra jako pierwsza ubrała zapowiedź w realne kształty.

Jak przystało na pojazd koncepcyjny, UrbanRebel jest wystylizowany bardzo odważnie. Dzięki agresywnemu ospojlerowaniu wygląda, jakby właśnie zjechał z toru wyścigowego. Wersja produkcyjna z pewnością będzie bardziej zachowawcza, choć jak przystało na Cuprę, design powinien być mocną stroną modelu.

Nadwozie jest naprawdę niewielkie - mierzy 4080 mm długości, 1795 mm szerokości i 1444 mm wysokości, lecz mimo to może skrywać naprawdę potężny, elektryczny napęd. Marketingowcy Cupry mówią o nawet 430 KM mocy pozwalających osiągać setkę w zaledwie 3,2 sekundy. Wiadomo - w przypadku auta, które nie istnieje, łatwo szafować imponującymi danymi.

Jak mocno imponujący charakter konceptu odciśnie piętno na wersji produkcyjnej? O tym przekonamy się nie wcześniej niż w 2025 roku, gdyż właśnie wtedy Cupra zamierza wystartować z najmniejszym crossoverem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii