Cupra UrbanRebel Concept to zapowiedź małego crossovera. Oczywiście na prąd

Cupra oficjalnie pochwaliła się nowym, odważnie wystylizowanym konceptem, który stanowi zapowiedź najmniejszego crossovera marki. Choć auto już dziś wygląda na praktycznie gotowe, trafi na rynek dopiero w 2025 roku.

Cupra UrbanRebel Concept wygląda naprawdę odważnie.Cupra UrbanRebel Concept wygląda naprawdę odważnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Cupra
Aleksander Ruciński

UrbanRebel to pierwsza Cupra oparta na nowej platformie MEB Entry, będącej najmniejszą bazą w koncernie Volkswagena, który wykorzysta ją m.in. do budowy elektryka ID.2, który ma być najtańszą propozycją z elektrycznej rodziny. W przyszłości można też spodziewać się czegoś od Skody. Póki co jednak to Cupra jako pierwsza ubrała zapowiedź w realne kształty.

Jak przystało na pojazd koncepcyjny, UrbanRebel jest wystylizowany bardzo odważnie. Dzięki agresywnemu ospojlerowaniu wygląda, jakby właśnie zjechał z toru wyścigowego. Wersja produkcyjna z pewnością będzie bardziej zachowawcza, choć jak przystało na Cuprę, design powinien być mocną stroną modelu.

Nadwozie jest naprawdę niewielkie - mierzy 4080 mm długości, 1795 mm szerokości i 1444 mm wysokości, lecz mimo to może skrywać naprawdę potężny, elektryczny napęd. Marketingowcy Cupry mówią o nawet 430 KM mocy pozwalających osiągać setkę w zaledwie 3,2 sekundy. Wiadomo - w przypadku auta, które nie istnieje, łatwo szafować imponującymi danymi.

Jak mocno imponujący charakter konceptu odciśnie piętno na wersji produkcyjnej? O tym przekonamy się nie wcześniej niż w 2025 roku, gdyż właśnie wtedy Cupra zamierza wystartować z najmniejszym crossoverem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie