DS 9 dostał kolejną wersję hybrydową. Mocniejszą i z większym zasięgiem

Do gamy DS-a dołącza właśnie wydanie E-Tense 250, które jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się większą mocą. Przy okazji wzrósł też zasięg, czyniąc tę luksusową hybrydę plug-in jeszcze ciekawszą propozycją.

Wizualnie nic się nie zmieniłoWizualnie nic się nie zmieniło
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / DS
Aleksander Ruciński

Pod maską mocniejszego wydania znajdziemy dobrze znany silnik 1.6 PureTech, który teraz generuje równe 200 KM. Przy wsparciu elektrycznej jednostki o mocy 109 KM łączna moc systemowa napędu sięga 250 KM. To o 25 KM więcej niż dotychczas.

Nie jest to jedyna nowość, gdyż na pokładzie zagościł też większy akumulator o pojemności 15,6 kWh, który pozwala przejechać na samym prądzie 70 km w cyklu miejskim i około 61 km w warunkach mieszanych. Oczywiście jak przystało na hybrydę plug-in, jest możliwość ładowania z gniazdka.

DS chwali się, że przy maksymalnym wykorzystaniu prądu, zużyjemy tylko 1,1 litra benzyny na 100 km. Imponujący wynik, choć warto wziąć poprawkę na fakt, że w rzeczywistych warunkach może nie być aż tak różowo.

Klienci decydujący się na to wydanie będą mieli do wyboru dwie wersje: Performance Line oraz Rivoli. Różnią się one charakterem, ale niezależnie od wyboru nie rozczarujemy się wyposażeniem i jakością wykończenia.

DS9 E-Tense 250 powinien trafić do salonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, choć jak nietrudno się domyślić, zapewne będą wyższe niż w przypadku wersji 225 wycenianej obecnie na minimum 254 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇