DS 9 dostał kolejną wersję hybrydową. Mocniejszą i z większym zasięgiem

Do gamy DS-a dołącza właśnie wydanie E-Tense 250, które jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się większą mocą. Przy okazji wzrósł też zasięg, czyniąc tę luksusową hybrydę plug-in jeszcze ciekawszą propozycją.

Wizualnie nic się nie zmieniłoWizualnie nic się nie zmieniło
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / DS
Aleksander Ruciński

Pod maską mocniejszego wydania znajdziemy dobrze znany silnik 1.6 PureTech, który teraz generuje równe 200 KM. Przy wsparciu elektrycznej jednostki o mocy 109 KM łączna moc systemowa napędu sięga 250 KM. To o 25 KM więcej niż dotychczas.

Nie jest to jedyna nowość, gdyż na pokładzie zagościł też większy akumulator o pojemności 15,6 kWh, który pozwala przejechać na samym prądzie 70 km w cyklu miejskim i około 61 km w warunkach mieszanych. Oczywiście jak przystało na hybrydę plug-in, jest możliwość ładowania z gniazdka.

DS chwali się, że przy maksymalnym wykorzystaniu prądu, zużyjemy tylko 1,1 litra benzyny na 100 km. Imponujący wynik, choć warto wziąć poprawkę na fakt, że w rzeczywistych warunkach może nie być aż tak różowo.

Klienci decydujący się na to wydanie będą mieli do wyboru dwie wersje: Performance Line oraz Rivoli. Różnią się one charakterem, ale niezależnie od wyboru nie rozczarujemy się wyposażeniem i jakością wykończenia.

DS9 E-Tense 250 powinien trafić do salonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, choć jak nietrudno się domyślić, zapewne będą wyższe niż w przypadku wersji 225 wycenianej obecnie na minimum 254 900 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie