Elektryczne BMW i7 wycenione w Polsce. Przez jakiś czas będzie to jedyna "siódemka"

BMW przyzwyczaiło nas już do tego, że prezentując nowy model nie każe czekać miesiącami na ceny w Polsce. Nie inaczej jest w przypadku nowej "siódemki", chociaż przez pierwsze miesiące klienci będą musieli zadowolić się jedynie wersją elektryczną - i7.

BMW i7 (2022)BMW i7 (2022)
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Filip Buliński

Przy okazji premiera nowego BMW Serii 7 Bawarczycy zaskoczyli na wielu polach. Jednym jest design, który z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu, ale inną kwestią są napędy. Niemiecka marka postanowiła bowiem nie wprowadzać do Europy czysto benzynowych jednostek i nie wiadomo, czy te dołączą do oferty w przyszłości.

Klientom pozostają więc elektryk i7, hybrydy plug-in oraz diesel. Na dwie ostatnie odmiany musimy jednak poczekać do wiosny 2023 r. Na początek BMW będzie oferować tylko bezemisyjną limuzynę w wersji xDrive60, za którą trzeba będzie zapłacić co najmniej 650 tys. zł. Miałem już okazję zobaczyć samochód na żywo w Monachium.

Trzeba jednak dodać, że mamy tutaj do czynienia z przedłużoną wersją, która w tej generacji będzie jedyną dostępną. Cena i tak robi wrażenie, ponieważ za nową elektryczną "siódemkę" trzeba zapłacić aż o blisko 62 tys. zł więcej niż za 750Li poprzedniej generacji z 4,4-litrowym V8 o mocy 530 KM.

Za tę kwotę dostaniemy napęd o mocy 544 KM i momencie równym 745 Nm, który sprawi, że pierwsza setka pojawi się na zegarach po 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi uczciwe 240 km/h. BMW i7 dysponuje też ogromnym akumulatorem o pojemności 101,7 kWh, a producent mówi o zasięgu sięgającym nawet 625 km w cyklu WLTP.

Jak to wypada na tle rywali? Mercedes EQS zaczyna się co prawda od 453,3 tys. zł, ale mówimy tu o wersji 350 z napędem na tylną oś i mocy 292 KM. Najbardziej zbliżona osiągami wersja 580 ma 21 KM mniej, jest o 0,4 s szybsza do setki i kosztuje 621 tys. zł.

W BMW i7 cenę można rzecz jasna znacząco podnieść dodatkami, których potencjalni klienci z pewnością nie będą sobie szczędzić, ale już bazowe wyposażenie robi wrażenie. Dostaniemy tu bowiem elektryczne domykanie drzwi, 4-strefową klimatyzację, panoramiczny dach, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem i pamięcią fotela kierowcy, system audio Bowers&Wilkins czy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie.

Filip Buliński, dziennikarz Autokult.pl

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci