Elektryczne Volvo XC40 już w drodze. Zadebiutuje w tym roku

Volvo od kilku dobrych lat mówi o elektrycznej przyszłości swojej gamy. Póki co jednak Szwedzi pozostają daleko za konkurencją. Nie mają bowiem w ofercie ani jednego auta na prąd. Niebawem ma się to zmienić. Jeszcze w tym roku na rynek trafi XC40 napędzane prądem.

Jeśli chodzi o wygląd, w pełni elektryczna wersja nie powinna znacząco różnić się od hybrydy plug-in.Jeśli chodzi o wygląd, w pełni elektryczna wersja nie powinna znacząco różnić się od hybrydy plug-in.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Europejski samochód roku 2018 w najbliższych miesiącach doczeka się elektrycznej odmiany. Zapoczątkuje tym samym nową erę w historii Volvo. Nadchodząca dekada będzie zdecydowanie należała do aut elektrycznych. Szwedzi chcą doprowadzić do sytuacji, w której elektyki będą stanowić co najmniej 50 procent oferty.

Wraz z elektrycznym XC40 na rynku powinien pojawić się również zaprezentowany niedawno Polestar 2, który będzie rywalem dla m.in. Tesli Model 3. Choć auto nie jest sygnowane logo Volvo, można je zdecydowanie zaliczyć do dzieł szwedzkiego producenta z chińskim kapitałem. Wszystko zacznie się za kilka miesięcy od ekologicznej wersji modelu XC40 jaką będzie odmiana T5 Twin Engine.

To nic innego jak hybryda typu plug-in oparta na 1,5-litrowym silniku benzynowym współpracującym z jednostką elektryczną. Łączna moc takiego zestawu wynosi 268 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w granicach 425 Nm. Mimo ekologicznego charakteru osiągi są całkiem niezłe. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,3 sekundy.

Kilka miesięcy po rynkowej premierze hybrydowej odmiany Twin Engine poznamy w pełni elektryczne XC40. Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie by mówić o szczegółach technicznych. Wiadomo jedynie, że Volvo wiąże z tym modelem spore nadzieje, licząc, że spopularyzuje on napęd elektryczny wśród klientów i przetrze szlaki kolejnym propozycjom.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie