Ford Explorer EV wjeżdża do polskiej oferty. Znamy ceny

Drugi Explorer dołącza do gamy Forda. Mimo takiej samej nazwy jak wielki, spalinowy SUV, wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i elektrycznym napędem. Ile trzeba zapłacić za Explorera EV?

Nowy Ford ExplorerNowy Ford Explorer
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Blank
Aleksander Ruciński

Nowy Ford Explorer EV - podstawowe dane techniczne

Zupełnie nowy Explorer to owoc mariażu Forda i koncernu Volkswagena. Ma wiele wspólnego z takimi modelami Jak VW ID.4 czy Škoda Enyaq. Mierzy 4460 mm długości, 1871 mm szerokości, 1600 mm wysokości, 2767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Nieźle jak na elektryka wypada też bagażnik mieszczący 450 l ładunku.

Chętni na Explorera mogą wybierać spośród dwóch opcji napędu różniących się mocą i pojemnością akumulatora. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Nowy Ford Explorer EV - ceny minimalne wersji napędowych

  • 286 KM 77 kWh RWD - od 217 270 zł,
  • 340 KM 79 kWh AWD - od 242 270 zł.

Zgodnie z deklaracjami producenta, pierwszy wariant zapewnia do 602 km zasięgu na jednym ładowaniu i pozwala przyspieszać do 0 do 100 km/h w 6,4 s. Drugi jest szybszy, bo setka pojawia się na liczniku już po 5,3 s, ale maksymalny zasięg wynosi 566 km.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Explorer - test

Nowy Ford Explorer EV - ceny wersji wyposażeniowych

Do wyboru są dwa warianty: Explorer i Premium. Warto podkreślić, że już standardowe wyposażenie jest dość bogate. Szczegóły wraz z cenami poniżej.


Explorer - od 217 270 zł - standardowo m.in. oświetlenie LED, 19-calowe felgi, multimedia z 14,6-calowym ekranem, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, elektrycznie regulowane fotele z funkcją masażu;

Premium - od 234 270 zł - dodatkowo m.in. 20-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, adaptacyjny tempomat Stop&Go, konfigurowalne oświetlenie wnętrza.

Powyższe ceny są cenami promocyjnymi z okazji rynkowego startu modelu w Polsce. Liczba pojazdów w ofercie może być ograniczona. Warto pamiętać również o wydłużonym czasie oczekiwania, który na tę chwilę wynosi 24 tygodnie.

  • Nowy Ford Explorer
  • Nowy Ford Explorer
  • Nowy Ford Explorer
[1/3] Nowy Ford Explorer Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach