Ford Explorer EV wjeżdża do polskiej oferty. Znamy ceny

Drugi Explorer dołącza do gamy Forda. Mimo takiej samej nazwy jak wielki, spalinowy SUV, wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i elektrycznym napędem. Ile trzeba zapłacić za Explorera EV?

Nowy Ford ExplorerNowy Ford Explorer
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Blank
Aleksander Ruciński

Nowy Ford Explorer EV - podstawowe dane techniczne

Zupełnie nowy Explorer to owoc mariażu Forda i koncernu Volkswagena. Ma wiele wspólnego z takimi modelami Jak VW ID.4 czy Škoda Enyaq. Mierzy 4460 mm długości, 1871 mm szerokości, 1600 mm wysokości, 2767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Nieźle jak na elektryka wypada też bagażnik mieszczący 450 l ładunku.

Chętni na Explorera mogą wybierać spośród dwóch opcji napędu różniących się mocą i pojemnością akumulatora. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Nowy Ford Explorer EV - ceny minimalne wersji napędowych

  • 286 KM 77 kWh RWD - od 217 270 zł,
  • 340 KM 79 kWh AWD - od 242 270 zł.

Zgodnie z deklaracjami producenta, pierwszy wariant zapewnia do 602 km zasięgu na jednym ładowaniu i pozwala przyspieszać do 0 do 100 km/h w 6,4 s. Drugi jest szybszy, bo setka pojawia się na liczniku już po 5,3 s, ale maksymalny zasięg wynosi 566 km.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Explorer - test

Nowy Ford Explorer EV - ceny wersji wyposażeniowych

Do wyboru są dwa warianty: Explorer i Premium. Warto podkreślić, że już standardowe wyposażenie jest dość bogate. Szczegóły wraz z cenami poniżej.


Explorer - od 217 270 zł - standardowo m.in. oświetlenie LED, 19-calowe felgi, multimedia z 14,6-calowym ekranem, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, elektrycznie regulowane fotele z funkcją masażu;

Premium - od 234 270 zł - dodatkowo m.in. 20-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, adaptacyjny tempomat Stop&Go, konfigurowalne oświetlenie wnętrza.

Powyższe ceny są cenami promocyjnymi z okazji rynkowego startu modelu w Polsce. Liczba pojazdów w ofercie może być ograniczona. Warto pamiętać również o wydłużonym czasie oczekiwania, który na tę chwilę wynosi 24 tygodnie.

  • Nowy Ford Explorer
  • Nowy Ford Explorer
  • Nowy Ford Explorer
[1/3] Nowy Ford Explorer Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯