Hyundai RM20e ma 810 KM i napęd na tył. To zapowiedź elektrycznej przyszłości

Napęd elektryczny jest coraz częściej wykorzystywany w samochodach sportowych. Przykładem może być najnowsze dzieło Hyundaia, RM20e, zapowiadające przyszłe modele N - sportowej dywizji marki.

Jeździ tak, jak wygląda.Jeździ tak, jak wygląda.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hyundai RM20e jest najnowszym wcieleniem torowego odpowiednika modelu Veloster, który posłużył tu za główną bazę, użyczając nadwozia. Jak nietrudno zauważyć, karoseria została jednak ubrana w szereg aerodynamicznych dodatków, wliczając w to potężne tylne skrzydło.

Właściwy docisk jest tu niezmiernie ważny, gdyż napęd trafia wyłącznie na tylną oś. O odpowiednią przyczepność niełatwo, gdyż elektryczny silnik umieszczony centralnie może pochwalić się imponującymi parametrami - 810 KM mocy i 960 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

To wartości, dzięki którym RM20e katapultuje się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. Osiągnięcie 200 km/h zajmuje natomiast tylko 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Zasięg pozostaje nieznany, ale wiadomo, że agresywnie wyglądające nadwozie skrywa akumulator o pojemności 60 kWh.

RM20e na razie jest wyłącznie konceptem, zapowiedzią przyszłości pokazującą kierunek, w którym sportowa dywizja N podąży w kolejnych latach. Będzie to w dużej mierze możliwe dzięki współpracy z firmą Rimac, która jest specjalistą od sportowych samochodów elektrycznych - koreańsko-chorwackie partnerstwo zostało zawiązane w 2019 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć