Indyjska "Izera" powstanie na bazie części Volkswagena. To pierwsza taka umowa dla platformy MEB

Indyjska "Izera" powstanie na bazie części Volkswagena. To pierwsza taka umowa dla platformy MEB

Podpisanie porozumienia między Volkswagenem i Mahindrą. Thomas Schmall (VW) i Rajesh Jejurikar, (Mahindra and Mahindra).
Podpisanie porozumienia między Volkswagenem i Mahindrą. Thomas Schmall (VW) i Rajesh Jejurikar, (Mahindra and Mahindra).
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Błażej Buliński
21.02.2024 13:18, aktualizacja: 21.02.2024 13:58

Koncern Volkswagena podpisał umowę na dostawę elementów elektrycznego układu napędowego dla Mahindra & Mahindra. Indyjski koncern planuje wykorzystać je w swojej platformie Inglo.

Mahindra & Mahindra zbuduje elektryka z wykorzystaniem podzespołów platformy MEB Volkswagena. Firmy podpisały w ubiegłym tygodniu stosowne porozumienie w Chennai. Niemcy będą dostarczali hindusom elektryczne komponenty układu napędowego, w tym także ogniwa bateryjne. Umowa przewiduje wolumen 50 GWh na przestrzeni kilku lat. Wartość kontraktu nieoficjalnie opiewa na łącznie cztery miliardy euro. Firmy nie wykluczają rozszerzenia współpracy.

Podwozie samochodu na bazie platformy MEB Volkswagen
Podwozie samochodu na bazie platformy MEB Volkswagen© Materiały prasowe | Volkswagen

Po Fordzie jest to drugi przypadek, w którym producent spoza koncernu Volkswagena będzie miał dostęp do elementów platformy MEB. Jednak w przeciwieństwie do Forda, Mahindra & Mahindra otrzyma też najnowsze, zunifikowane ogniwa, produkowane przez spółkę córkę Volkswagena — PowerCo. Hindusi natomiast nie chcą wykorzystać kompletnej platformy MEB jak Ford w przypadku Explorera, lecz planują zbudować elektryczne auto na bazie własnej platformy o nazwie Inglo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Platforma MEB była od początku projektowana przez Volkswagena z myślą o zastosowaniu także poza koncernem. Dotychczas jednak nie było wielu chętnych na jej wykorzystanie. Niemcy twierdzą, że teraz ma się to zmienić i prowadzi negocjacje z innymi azjatyckimi markami. Dla Volkswagena może to być rentowny interes: im wyższy wolumen produkcji zunifikowanych podzespołów, tym większy zwrot z inwestycji w daną platformę.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)