Joe Biden podpisał dekret. Amerykański rynek aut zmieni się do nie poznania

Połowa nowych aut oferowanych w USA po 2030 roku ma być zelektryfikowana. Chce tego sam prezydent Joe Biden, który dał producentom 9 lat na wdrożenie się w nową rzeczywistość. Ameryka zaczyna więc iść śladem Europy, choć na razie nieco spokojniej.

Joe Biden po przejażdżce wranglerem 4xe.Joe Biden po przejażdżce wranglerem 4xe.
Źródło zdjęć: © AP/Associated Press/East News
Aleksander Ruciński

Joe Biden od początku swojej prezydentury daje się poznać jako zwolennik rozwoju elektromobilności. Wcześniej zapowiedział, że w przyszłości zamierza wykorzystywać w prezydenckiej flocie wyłącznie pojazdy zasilane prądem. Teraz planuje rozwiązania prawne, które mogą mieć wpływ na amerykański rynek. Mowa o wymuszeniu na producentach częściowej elektryfikacji gam modelowych.

5 sierpnia 2021 roku Biden podpisał dekret, na mocy którego połowa nowych aut sprzedawanych w USA po 2030 roku ma być zdolna do zeroemisyjnej jazdy. Jak stwierdził prezydent - "przyszłość motoryzacji jest elektryczna i nie ma od tego odwrotu".

W praktyce dekret wymusi na producentach konieczność stosowania napędu elektrycznego, wodorowego lub hybrydy typu plug-in w co najmniej połowie oferowanych aut. Warto zwrócić uwagę, że amerykańscy producenci szczególnie skupiają swe wysiłki na tych ostatnich. Przykładem niech będzie Jeep, który sukcesywnie rozwija gamę modeli 4xe z hybrydowym napędem typu plug-in.

Podczas konferencji towarzyszącej podpisaniu dekretu Biden miał okazję przejechać się Wranglerem 4xe. Auto podobno bardzo przypadło prezydentowi do gustu. Identyczny wariant debiutował niedawno w Europie.

Nie ulega wątpliwości, że Ameryka, która jeszcze do niedawna zdawała się być odrębnym motoryzacyjnym bytem, zaczyna mówić tym samym głosem co Europa, co tylko utwierdza w przekonaniu, że czy tego chcemy czy nie, elektryczna przyszłość jest nieunikniona.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku