Już nie 3, a 7 stacji Ionity na mapie Polski. Ciągle jednak czekamy na włączenie pierwszej

Ionity nie próżnuje i dodaje kolejne swoje ładowarki na mapie Polski. Szkoda tylko, że mówimy tu o cyfrowej mapie – żaden z 7 wyświetlanych tam punktów jeszcze nie działa. Cierpią na tym kierowcy elektryków, którzy chcą sprawnie podróżować po kraju.

Ładowarki na MOP Olsze czekają na włączenie od kilku miesięcyŁadowarki na MOP Olsze czekają na włączenie od kilku miesięcy
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Zgorzelec, Poznań i MOP Nowostawy (w dwóch kierunkach) to lokalizacje czterech stacji, które w ostatnich miesiącach dołączyły do polskiej siatki ładowarek sieci Ionity. Choć lepszym określeniem będzie tu "mają dołączyć", gdyż operator na razie oznacza je na swojej mapce kolorem biały. Oznacza to, że obiekty są jeszcze w przygotowaniu, a kierowcy na razie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Jest jednak na co czekać. Ionity stawia swoje ładowarki przy trasach i tak jest w tym wypadku. Ponadto operator instaluje po przynajmniej dwa superszybkie urządzenia o mocy 350 kW. Ładowanie auta przy użyciu takiego sprzętu może trwać zaskakująco krótko: według danych producenta Hyundai Ioniq 5 potrzebuje 18 minut, by uzupełnić tam prąd do 80 proc., Porsche Taycan – 22,5 minuty.

Koszt ładowania zależy od tego, czy kierowca korzysta z abonamentu oferowanego np. przez producentów aut. Wtedy za pokonanie 100 km zapłaci mniej niż 40 zł. Gorzej wygląda sytuacja dla tych, którzy nie mogą skorzystać z takich preferencyjnych stawek. Wtedy 1 kWh wyniesie ich 3,5 zł, co oznacza nawet ponad 90 zł za pokonanie 100 km.

Na ten moment nie jest jasne, kiedy Ionity odda nowe stacje do użytku. Ba, ciągle czekamy na włączenie lokalizacji, które zostały ogłoszone w październiku 2020 roku. Jeszcze w lutym operator mówił, że kierowcy będą mogli korzystać z nich w pierwszej połowie 2021 roku, lecz tak się nie stało.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie