Kia odświeżyła EV6. Wygląda lepiej i zajedzie dalej

EV6 zadebiutowała w 2021 roku jako pierwszy pełnoprawny elektryk Kii. Auto zdobyło sporą popularność, przyciągając do salonów ponad 200 tys. klientów na całym świecie. Nic jednak nie trwa wiecznie - by potrzymać zainteresowanie postawiono na lifting.

Odświeżona Kia EV6Odświeżona Kia EV6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Auto zostało odświeżone zarówno pod kątem wizualnym, jak i technicznym. Zachowało dotychczasowy charakter, ale zmian jest sporo. Widać je już na pierwszy rzut oka. EV6 po liftingu wyróżnia się przede wszystkim całkowicie przeprojektowanym pasem przednim z wąskimi światłami LED w kształcie bumerangów. Wśród nowości znajdziemy też inaczej ukształtowane zderzaki, zmienione wzory felg czy dodano nowe kolory nadwozia.

W kabinie zmieniło się nieco mniej, choć nie sposób nie zauważyć trójramiennej kierownicy zarezerwowanej dla ostrzejszych odmian, jak również cieńszych ramek dla cyfrowych zegarów czy multimediów. Listę wyposażenia uzupełniono też o czytnik linii papilarnych, cyfrowe lusterko wsteczne czy 12-calowy wyświetlacz head-up. Zniknęło za to wykończenie piano black.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai Ioniq - test Euro NCAP

Nie tylko wygląd

Z mniej widocznych zmian trzeba wspomnieć o wzmocnionych słupkach B, co przekłada się na wyższą sztywność nadwozia i bezpieczeństwo. Bezpieczniej będzie też dzięki dodatkowym poduszkom powietrznym w tylnym rzędzie.

Odświeżona Kia EV6
Odświeżona Kia EV6 © Materiały prasowe | Kia

Kia obiecuje również wyższy komfort jazdy, głównie za sprawą poprawionego wyciszenia i modyfikacji zawieszenia - amortyzatory mają teraz szerszy zakres pracy i większą siłę tłumienia.

Wszystko to przyprawiono znaczącymi zmianami w napędzie. Dotychczasowy akumulator o pojemności 77,4 kWh ustąpił bowiem miejsca większemu, mieszczącemu 84 kWh energii. Przekłada się to na ponad 490 km zasięgu na jednym ładowaniu, a samo ładowanie może być bardzo szybkie, dzięki obsługiwanej mocy do 350 kW.

Więcej szczegółów poznamy przy okazji europejskiego debiutu odświeżonej Kii EV6. Wcześniej jednak auto trafi na rodzimy, koreański rynek.

  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
  • Odświeżona Kia EV6
[1/15] Odświeżona Kia EV6 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach