WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Komisja Europejska planuje zrezygnować z VAT-u na elektryki. Ma to rozruszać rynek

Elektryki bez podatku VAT. W taki sposób Komisja Europejska ma pobudzić rynek po pandemii – donosi agencja Bloomberg. Przy okazji postawimy kolejny krok w drodze do zmniejszenia emisji CO2. O pomoc Wspólnoty poprosiło już kilkanaście krajów.

W ciągu kilku lat możemy spodziewać się wielu nowych ładowarek.W ciągu kilku lat możemy spodziewać się wielu nowych ładowarek.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mateusz Lubczański

Dopłaty do samochodów elektrycznych pozostają na razie mitycznym tworem, którego działanie stoi pod wielkim znakiem zapytania. Inicjatywa do rozwoju rynku samochodów elektrycznych musi więc przyjść z góry. Jak podaje Bloomberg, Komisja Europejska będzie debatować nad planem "przestawienia" motoryzacji ze spalinowej na elektryczną. To może być szansa dla polskiego rynku.

Unia Europejska bierze pod uwagę wprowadzenie dopłat dla producentów do produkcji i sprzedaży pojazdów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury. Ta jest niezwykle ważna, dlatego jednym z punktów ambitnego planu ma być podwojenie kosztów w celu stworzenia 2 milionów publicznych punktów ładowania (oraz stacji innych niż benzynowe) do 2025 roku. Ostatnim krokiem ma być właśnie zrezygnowanie z podatku VAT. Na taki krok zdecydowano się w Norwegii, gdzie auta na prąd sprzedają się doskonale.

Tymczasem Polska – wraz z 11 innymi krajami UE – zaapelowała do Komisji o wsparcie branży motoryzacyjnej, która "wstaje" po kryzysie związanym z koronawirusem. Generuje ona 7 proc. PKB całej Unii. Niektórych miejsc pracy nie udało się uchronić, a firmy już zaczynają zwalniać pracowników. Nie wyszczególniono jak taka pomoc miałaby wyglądać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek