Koncerny FCA i PSA razem? Mają pracować nad autami elektrycznymi

Koncerny FCA i PSA razem? Mają pracować nad autami elektrycznymi

Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.
Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
02.04.2019 09:56, aktualizacja: 13.03.2023 14:14

Pojawia się coraz więcej plotek na temat zawiązania współpracy pomiędzy francuską grupą PSA i amerykańsko-włoskim koncernem FCA. Te dwie potężne firmy mają razem zbudować platformę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Współpracują ze sobą nie od dziś, ale na innym polu.

Koncerny PSA i FCA współpracują ze sobą od lat w dziedzinie aut użytkowych. Do niedawna Fiat Scudo był dziełem wspólnym z PSA, natomiast Peugeot Boxer czy Citroën Jumper to nic innego jak projekt Fiata o nazwie Ducato.

W przyszłości oba koncerny przeniosą współpracę na pole aut elektrycznych i zelektryfikowanych. Zachodnie media takie jak "Automotive News" czy Bloomberg donoszą o możliwym projekcie wspólnej płyty podłogowej.

Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy.
Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy.© fot. mat. prasowe

Podczas genewskiego salonu samochodowego prezes FCA, Mike Manley, potwierdził gotowość na współpracę, natomiast prezes PSA, Carlos Tavares, przyznał, że FCA szuka partnerów.

Nie ma tu oczywiście mowy o połączeniu się obu koncernów. Chodzi o zmniejszenie kosztów rewolucji motoryzacyjnej, której celem jest przejście z napędów spalinowych na elektryczne. Nawet dla dużych koncernów wiąże się to z olbrzymimi i trudnymi do udźwignięcia wydatkami na budowę nowych platform.

Informatorzy Bloomberga podają, że oficjalne ogłoszenie współpracy może mieć miejsce już niebawem, w połowie 2019 roku. Czasu jest bowiem niewiele.

Od 2020 roku każdy producent samochodów musi mieć już w praktyce w ofercie przystępne auta elektryczne, by sprostać restrykcyjnym normom emisji. W nowym dziesięcioleciu tempo rozwoju takich samochodów będzie znacznie wyższe niż obecnie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)