Koncerny FCA i PSA razem? Mają pracować nad autami elektrycznymi

Pojawia się coraz więcej plotek na temat zawiązania współpracy pomiędzy francuską grupą PSA i amerykańsko-włoskim koncernem FCA. Te dwie potężne firmy mają razem zbudować platformę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Współpracują ze sobą nie od dziś, ale na innym polu.

Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Koncerny PSA i FCA współpracują ze sobą od lat w dziedzinie aut użytkowych. Do niedawna Fiat Scudo był dziełem wspólnym z PSA, natomiast Peugeot Boxer czy Citroën Jumper to nic innego jak projekt Fiata o nazwie Ducato.

W przyszłości oba koncerny przeniosą współpracę na pole aut elektrycznych i zelektryfikowanych. Zachodnie media takie jak "Automotive News" czy Bloomberg donoszą o możliwym projekcie wspólnej płyty podłogowej.

Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy.
Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy. © fot. mat. prasowe

Podczas genewskiego salonu samochodowego prezes FCA, Mike Manley, potwierdził gotowość na współpracę, natomiast prezes PSA, Carlos Tavares, przyznał, że FCA szuka partnerów.

Nie ma tu oczywiście mowy o połączeniu się obu koncernów. Chodzi o zmniejszenie kosztów rewolucji motoryzacyjnej, której celem jest przejście z napędów spalinowych na elektryczne. Nawet dla dużych koncernów wiąże się to z olbrzymimi i trudnymi do udźwignięcia wydatkami na budowę nowych platform.

Informatorzy Bloomberga podają, że oficjalne ogłoszenie współpracy może mieć miejsce już niebawem, w połowie 2019 roku. Czasu jest bowiem niewiele.

Od 2020 roku każdy producent samochodów musi mieć już w praktyce w ofercie przystępne auta elektryczne, by sprostać restrykcyjnym normom emisji. W nowym dziesięcioleciu tempo rozwoju takich samochodów będzie znacznie wyższe niż obecnie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie