Koncerny FCA i PSA razem? Mają pracować nad autami elektrycznymi

Pojawia się coraz więcej plotek na temat zawiązania współpracy pomiędzy francuską grupą PSA i amerykańsko-włoskim koncernem FCA. Te dwie potężne firmy mają razem zbudować platformę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Współpracują ze sobą nie od dziś, ale na innym polu.

Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Koncerny PSA i FCA współpracują ze sobą od lat w dziedzinie aut użytkowych. Do niedawna Fiat Scudo był dziełem wspólnym z PSA, natomiast Peugeot Boxer czy Citroën Jumper to nic innego jak projekt Fiata o nazwie Ducato.

W przyszłości oba koncerny przeniosą współpracę na pole aut elektrycznych i zelektryfikowanych. Zachodnie media takie jak "Automotive News" czy Bloomberg donoszą o możliwym projekcie wspólnej płyty podłogowej.

Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy.
Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy. © fot. mat. prasowe

Podczas genewskiego salonu samochodowego prezes FCA, Mike Manley, potwierdził gotowość na współpracę, natomiast prezes PSA, Carlos Tavares, przyznał, że FCA szuka partnerów.

Nie ma tu oczywiście mowy o połączeniu się obu koncernów. Chodzi o zmniejszenie kosztów rewolucji motoryzacyjnej, której celem jest przejście z napędów spalinowych na elektryczne. Nawet dla dużych koncernów wiąże się to z olbrzymimi i trudnymi do udźwignięcia wydatkami na budowę nowych platform.

Informatorzy Bloomberga podają, że oficjalne ogłoszenie współpracy może mieć miejsce już niebawem, w połowie 2019 roku. Czasu jest bowiem niewiele.

Od 2020 roku każdy producent samochodów musi mieć już w praktyce w ofercie przystępne auta elektryczne, by sprostać restrykcyjnym normom emisji. W nowym dziesięcioleciu tempo rozwoju takich samochodów będzie znacznie wyższe niż obecnie.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku