Czy to pierwszy cios w hybrydy plug-in? Nowy Peugeot 208 zrobił na mnie duże wrażenie

Może i rzeczywiście 89. Salon Samochodowy w Genewie stoi pod znakiem hybrydyzacji, ale to Francuzi pokazują, jak powinno się rozegrać premierę nowych układów napędowych.

Benzynowy, z silnikiem Diesla, a może elektryczny? Peugeot nie ma z tym problemuBenzynowy, z silnikiem Diesla, a może elektryczny? Peugeot nie ma z tym problemu
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Konkurencja do stacji ładowania jest duża. Auta uzbrojone w dodatkowe baterie na Geneva Motor Show pokazał Jeep, Audi wystawiło hybrydowe A8, Kia odświeżyła Niro. Nawet Alfa Romeo zawitała z konceptem Tonale, będącym według założeń projektu hybrydą. Swoją drogą, bardzo ładną, sięgającą stylistycznie nawet do modelu SZ.

Alfa Romeo też chce pluginów
Alfa Romeo też chce pluginów © fot. Mateusz Lubczański

Podczas gdy dyskusja skierowała się na hybrydy plug-in, których zasięg elektryczny nie jest specjalnie rewelacyjny, Peugeot zaprezentował model 208. Oczywiście, może nie jest on warty 71 mln zł jak Bugatti czy też nie ma prawie 2 tys. koni jak supersamochód Pinifariny, przez co nie robi tak gigantycznego wrażenia. Ale znacznie częściej będzie gościł na drogach, przynosząc dochody twórcom – grupie PSA. To właśnie 208 pokazuje jak może – i jak powinna – wyglądać przyszłość alternatywnych układów napędowych.

Nowy Peugeot 208
Nowy Peugeot 208 © fot. Mateusz Lubczański

Na francuskim stoisku pokazano więc egzemplarze z silnikami benzynowymi (1,2 od 75 do 130 KM), z jednostką diesla (1,5 l, 100 KM), jak i w pełni elektrycznym układem napędowym z zasięgiem 340 km w najnowszym cyklu pomiarowym WLTP. To – najprawdopodobniej – pierwszy cios w hybrydy plug-in.

Oczywiście, wcześniej podobny trick starał się zrobić Volkswagen z e-Golfem i e-Upem, lecz dzisiaj Niemcy muszą promować od zera zupełnie nową rodzinę I.D. PSA strategię różnych układów napędowych rozwijają też w rodzinie DS. Rękawicę mógł rzucić Hyundai (z SUV-em Kona), ale nie pojawił się on w Genewie.

Peugeot do Genewy przywiózł mocnego 508 i nowego 208

Peugeot po prostu pokazuje auto dostosowane do wielu potrzeb. Jeśli tylko masz gdzie ładować samochód, wybór jest prosty. Jesteś tradycjonalistą? Proszę bardzo – mamy coś dla ciebie. Bez żadnych ograniczeń, siłowania się na wyłącznie elektryczne pojazdy (np. Leaf), które z kilometra krzyczą o tym, co mają pod maską. Potwierdza to słowa Jeana-Philippa Imparato, z którym rozmawiałem o przyszłości Peugeota w zeszłym roku – marka otwarta jest na wszystkie rozwiązania.

Wersja elektryczna. Różnice są minimalne
Wersja elektryczna. Różnice są minimalne © fot. Mateusz Lubczański

A że nowy Peugeot 208 wygląda rewelacyjnie, to już zupełnie inna sprawa. Ostry design z przodu, nawiązania do klasycznego 205 z boku, mocno osadzone światła z tyłu – całość prezentuje się naprawdę soczyście, zwłaszcza w wyrazistych barwach. Nie można też zapomnieć o wnętrzu – kolejnym podejściu do i-Cockpitu, który sprawdził się nie tylko w kompaktowym 308, ale i nieźle przyjętej limuzynie 508. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość motoryzacji, naprawdę nie ma się czego obawiać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie