Lamborghini zaprezentuje samochód wyścigowy LMDh i kilka innych perełek

Lamborghini odsłania kolejne karty. Niedługo będziemy mogli podziwiać nowy samochód wyścigowy klasy LMDh. To nie będzie jednak jedyna atrakcja na stoisku producenta supersamochodów.

Nowa wyścigówka lamborghini niedługo pokaże się szerszej widowniNowa wyścigówka lamborghini niedługo pokaże się szerszej widowni
Źródło zdjęć: © lamborghini

Lamborghini zaprezentuje swój samochód wyścigowy klasy LMDh na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood. Samochód w przyszłości weźmie udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA 2024 oraz IMSA WeatherTech Sports Car Championship Endurance Cup, walcząc w klasach Hypercar i GTP. Zobaczymy dzięki temu, jak ściga się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 12-godzinnym wyścigu Sebring, 24-godzinnym wyścigu Daytona i nie tylko.

Producent oficjalnie zaprezentuje samochód LMDh podczas Festiwalu Prędkości Goodwood w czwartek, 13 lipca 2023 r w angielskim Sussex. W zeszłym roku dowiedzieliśmy się, że samochód wyścigowy Lamborghini będzie wykorzystywał wspomagany hybrydowo, podwójnie doładowany silnik V8. Klasa LMDh ma maksymalną moc 671 KM i będzie to pierwszy silnik wyścigowy w pełni opracowany przez dział konkurencji Squadra Corse. Inne przepisy LMDh ograniczają masę samochodów do 1030 kg (bez kierowcy i paliwa), a prędkość maksymalną do 340 km/h. Samochód będzie bazował na podwoziu Ligera, z agregatem Boscha i akumulatorem od Williams Advanced Engineering.

Lamborghini rozpocznie ściganie w 2024 r., rywalizując obok Alpine A424, Porsche 936, BMW M Hybrid V8, Acury ARX-06, Ferrari 499P i Cadillaca V-LMDh. Za kierownicą Lamborghini zasiądzie m.in. były kierowca Formuły 1 i obecny zawodnik IndyCar Romain Grosjean. Samochód wyścigowy nie będzie sam na stoisku Lamborghini w Goodwood. Firma zaprezentuje również Revuelto, Huracana Sterrato, Huracana Tecnicę, Huracana ST0 i Urusa Performante. Odwiedzający zobaczą, jak Revuelto i Huracan Sterrato pokonują trasę na słynnym wzgórzu podczas Festiwalu Prędkości.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy