Elektryczny Lotus Evija o mocy 2000 KM pokazuje, co potrafi na torze

Testy potężnego hiperauta Lotusa wciąż trwają. Po zaprezentowaniu wyglądu nadwozia oraz parametrów technicznych przyszedł czas na dopieszczenie konstrukcji, zanim ta trafi bezpośrednio w ręce klientów. Brytyjczycy pojechali modelem Evija na tor i pochwalili się tym w sieci.

Evija w swoim żywiole.Evija w swoim żywiole.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Lotus Evija to elektryczny hipersamochód wykorzystujący cztery silniki o łącznej mocy około 2000 KM, które pozwalają osiągać setkę poniżej 3 sekund i rozpędzać się nawet do 320 km/h. Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0-200 km/h wynoszący 9 sekund. Teraz Lotus chce udowodnić, że jego dzieło jest szybkie nie tylko na prostych. Zabrał więc Eviję na prywatny tor.

Lotus Evija Makes Dynamic Debut

Jak widać na przedstawionym wideo, elektryczne dzieło Brytyjczyków daje radę na torze. Świetnie też radzi sobie z jazdą w poślizgu. Pewnie dlatego, że waży stosunkowo niewiele. Obiecywana masa własna wynosi 1680 kg. Nic dziwnego, Lotus jest w końcu specjalistą od tworzenia naprawdę lekkich pojazdów.

Zastanawiamy się, dlaczego egzemplarz, który zaprezentowano na torze, jest ubrany w pełny kamuflaż. Cóż, najwyraźniej planowane są niewielkie zmiany w stosunku do prototypu zaprezentowanego kilka miesięcy temu. Jeśli tak, Brytyjczycy muszą się spieszyć, aby zdążyć, wypuścić samochód na drogi w planowanym terminie.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pierwsze sztuki mają trafić do klientów na początku 2020 roku. Będzie to niezwykle rzadkie auto, które doczeka się zaledwie 130 egzemplarzy. Każdy z nich ma kosztować 2,1 mln dolarów, co w przeliczeniu daje prawie 8,5 mln złotych. Niemało, lecz chętnych i tak nie powinno zabraknąć.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯