Mazda EZ-6 rusza na podbój klasy średniej. Niestety nie u nas

Obecna generacja Mazdy 6 ma za sobą 12 lat rynkowego stażu i kilka liftingów. Fani marki z niecierpliwością wyczekują następcy. Ten właśnie zadebiutował, ale w Europie go nie kupicie.

Mazda EZ-6Mazda EZ-6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mazda

EZ-6, bo tak nazywa się najnowsze dzieło Mazdy, to pięknie narysowane auto segmentu D, które wygląda jak ewolucja dobrze znanej nam szóstki. Trzeba przyznać, że japońscy styliści stanęli na wysokości zadania. Tym bardziej szkoda, że auto nie będzie dostępne u nas.

Głównym rynkiem zbytu mają być Chiny, gdzie elektromobilność zdecydowanie nabiera rozpędu. Trzeba bowiem zaznaczyć, że EZ-6 jest pełnoprawnym elektrykiem. Mało tego - pod nadwoziem typowym dla Mazdy skrywa technologię zupełnie innego producenta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Platforma i napęd pochodzą bowiem z modelu Changan Deepal SL03 dostępnego na chińskim rynku już od około dwóch lat. Choć oficjalna specyfikacja EZ-6 pozostaje nieznana, można zakładać, że będzie podobna jak w chińskim dawcy.

Oznacza to 221 KM mocy i akumulator o pojemności 58,1 kWh w bazowym wydaniu oraz 262 KM oraz 80 kWh w wyższej odmianie. Obiecywany zasięg ma wynieść nawet 700 km na jednym ładowaniu.

Na pełną specyfikację oraz ceny musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Szkoda tylko, że z europejskiego punktu widzenia i tak nie ma to większego znaczenia. Dobrze jednak wiedzieć, że Mazda nie spoczywa na laurach i szykuje mocne uderzenie na najważniejszym rynku świata.

  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
[1/18] Mazda EZ-6 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota