Mazda pokazała kolejnego chińskiego elektryka. Nazywa się EZ-60

Nowy elektryczny SUV Mazdy, model EZ-60, zadebiutował na targach Auto Shanghai 2025. Pojazd opracowany we współpracy z chińskim producentem o nazwie Changan oferuje imponujący zasięg i zaawansowane technologie, stanowiąc konkurencję dla Tesli Model Y.

Mazda EZ-60Mazda EZ-60
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mazda
Aleksander Ruciński

Mazda EZ-60 nie jest w pełni autorskim projektem japońskiego producenta. Powstała dzięki współpracy z lokalnym partnerem - Changanem - i bazuje mechanicznie na modelu Deepal S07. Nowy SUV z napędem na tylne koła nawiązuje do swojego sedanowego odpowiednika, modelu EZ-6, który trafił już do Europy jako Mazda 6e. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że EZ-60 również pojawi się poza Chinami, być może pod nazwą CX-6e.

Zaprezentowany wcześniej jako koncept Arata, EZ-60 jest pojazdem w pełni elektrycznym. Mazda deklaruje maksymalny zasięg około 600 km według chińskiego cyklu CLTC. Choć nie podano pojemności akumulatora, wspomniany Changan Deepal S07 w wersji o większym zasięgu wyposażony jest w baterię 80 kWh.

Podobnie jak w przypadku modelu EZ-6, nowy SUV dostępny będzie także w wersji Range Extender. Wykorzystuje ona silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra jako generator doładowujący baterię, co pozwala na osiągnięcie łącznego zasięgu ponad 1000 km. Ta hybrydowa wersja oferuje elektryczny zasięg około 161 km dzięki akumulatorowi litowo-żelazowo-fosforanowemu o pojemności 31,7 kWh dostarczanemu przez firmę CATL.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Mazda CX-80 - zmiany widać w połowie

EZ-60 napędzany jest wyłącznie na tylne koła. W wersji z range extenderem zastosowano tylny silnik elektryczny o mocy 255 KM oraz silnik benzynowy o mocy 97 KM, pełniący rolę generatora i niepołączony mechanicznie z kołami. Wersja hybrydowa oferuje idealny rozkład masy 50:50, podczas gdy w pełni elektryczna ma stosunek 47:53 ze względu na większą baterię.

Nowy SUV został wyposażony w wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz elektronicznie sterowane amortyzatory. Pojazd porusza się na 21-calowych felgach z oponami o rozmiarze 255/40 R21. Jeśli chodzi o wymiary: EZ-60 mierzy 4850 mm długości, 1935 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Jest dłuższy i szerszy od Tesli Model Y, ale nieco niższy.

Mazda EZ-60
Mazda EZ-60 © Materiały prasowe | Mazda

Wnętrze Mazdy EZ-60 to nowoczesność w pełnym tego słowa znaczeniu. Centralnym punktem kabiny jest ogromny, 26,45-calowy wyświetlacz 4K, otoczony dwoma mniejszymi ekranami podłączonymi do kamer bocznych. Dodatkowo, samochód wyposażono w trójwymiarowy wyświetlacz head-up. W kabinie znajdują się aż 23 głośniki, w tym w zagłówkach przednich siedzeń, co pozwala kierowcy i pasażerowi na słuchanie różnej muzyki jednocześnie.

Mazda EZ-60 trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze w tym roku. Producent nie ujawnił planów dotyczących wprowadzenia modelu na inne rynki.

  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
  • Mazda EZ-60
[1/19] Mazda EZ-60 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc