Mercedes EQE SUV debiutuje bez niespodzianek. Gdzieś już to widzieliśmy

Mercedes w końcu pokazał długo zapowiadanego elektrycznego SUV-a EQE, wchodząc w kolejne stadium unifikacji. Na pierwszy rzut oka trudno odróżnić ten model od większego EQS-a. Zastosowano tu więc podobny zabieg co w przypadku elektrycznych sedanów marki.

Nowy Mercedes EQE SUVNowy Mercedes EQE SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński

Najpierw był EQS - flagowy, elektryczny i luksusowy. Dołączył do niego EQE, niemal identyczny, choć nieco mniejszy. Później poznaliśmy EQS SUV-a, a teraz przyszedł czas na EQE SUV-a. Oznacza to, że rodzina nowych modeli Mercedes-EQ opartych na platformie EVA liczy już czterech przedstawicieli. Nie oznacza to jednak przesadnej różnorodności.

EQE SUV to kolejna wariacja na temat. Patrząc na zdjęcia prasowe można odnieść wrażenie, że to EQS SUV, który delikatnie "skurczył się w praniu". Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z małym samochodem. EQE SUV mierzy bowiem 4863 mm długości, 1940 mm szerokości i 1686 mm wysokości. Ma przy tym 3030 mm rozstawu osi - o 180 mm mniej niż wspomniany EQS SUV. Co ciekawe, jest też nieco krótszy niż EQE Sedan. Niestety jak wiele luksusowych elektryków, waży sporo - minimum 2,6 tony.

Jak nietrudno się domyślać, nie tylko nadwozie, ale i wnętrze jest kalką starszego rodzeństwa. Oznacza to topowe wyposażenie, połacie skóry przełamane drewnem i aluminium oraz kokpit Hyperscreen, będący wielkim ekranem, zarezerwowany dla bogatszych odmian.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Jeśli chodzi o napęd, klienci dostaną do wyboru aż pięć wariantów: EQE 350+, EQE 350 4Matic, EQE 500 4Matic, AMG EQE 43 oraz AMG EQE 53. W każdym dostaniemy ten sam akumulator o pojemności 90,6 kWh, znany zresztą z sedana. Dane techniczne też nie zaskakują.

Bazowa odmiana 350+ z napędem na tył oferuje 293 KM mocy i 565 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg? Do 590 km na jednym ładowaniu. Wydanie 350 4Matic dorzuca drugi silnik - moc pozostaje bez zmian, ale maksymalny moment to już 765 Nm. Obiecywany zasięg zgodnie z WLTP to 558 km.

Chętni na więcej mogą wybrać wydanie EQE 500 4Matic - 400 KM i 858 Nm przekłada się na lepsze osiągi i do 547 km zasięgu. Dalej są już tylko odmiany sygnowane przez AMG. 43 oferuje 476 KM i 858 Nm, a 53 aż 626 KM i 858 Nm. W drugim przypadku klienci mogą dodatkowo zdecydować się na pakiet AMG Dynamic Plus, podnoszący moc do 687 KM, a moment obrotowy do 1000 Nm.

EQE SUV powinien trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Ceny i szczegółowa specyfikacja na razie pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, że EQS SUV startuje z poziomu 590 tys. zł, z pewnością nie będzie tanio.

  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Nowy Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV
[1/25] Mercedes EQE SUV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem