Mini Electric Pacesetter to nowy Safety Car Formuły E. Sam wygląda jak wyścigówka

Formuła E ma nowego Safety Cara. To Mini Electric Pacesetter czyli hot hatch z elektrycznym napędem. Auto mocno różni się od seryjnego wydania. Gdyby podobna wersja trafiła na rynek, z pewnością byłaby rozchwytywana przez klientów.

Tak wygląda nowy Safety Car Formuły E.Tak wygląda nowy Safety Car Formuły E.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mini
Aleksander Ruciński

Agresywny pakiet aerodynamiczny, wyścigowe barwy sponsorów, dodatkowe oświetlenie i ekologiczny charakter - tak w skrócie można opisać najnowszy projekt Mini, jakim jest Pacesetter - oficjalny safety car Formuły E na sezon 2021.

Mini wygląda jak kieszonkowa rakieta - głównie za sprawą krzykliwych barw, w które ubrano niewielkie, lecz nisko osadzone i zauważalnie poszerzone nadwozie. Wizualnie z pewnością jest to jedno z ciekawszych aut w historii marki. Sporo dzieje się też pod maską.

Jak przystało na Formułę E, Pacesetter jest napędzany elektrycznym, 184-konnym silnikiem znanym m.in. z BMW i3. Jednostka generująca 280 Nm maksymalnego momentu pozwala osiągać setkę w 6,7 sekundy - o 0,6 sekundy szybciej niż w przypadku seryjnego Mini Electric.

Mini Pacesetter (2021)
Mini Pacesetter (2021) © mat. prasowe / Mini

Safety Car charakteryzuje się też odchudzoną konstrukcją - z wnętrza zniknęły zbędne elementy wyposażenia. Teraz kabina składa się głównie z foteli, lekkich paneli z włókna węglowego, klatki bezpieczeństwa i szelkowych pasów. Całość waży zaledwie 1230 kg - o 130 kg mniej niż wydanie seryjne.

Auto ma też mocno zmodyfikowane zawieszenie - w pełni regulowany zestaw charakteryzuje się powiększonym o 10 mm rozstawem kół, a hamulce zastąpiono 4-tłoczkowym zestawem z modelu Cooper Works GP.

Jak Pacesetter prezentuje się na torze? Odpowiedź poznamy już 10 kwietnia 2021 roku w Rzymie, podczas rundy zmagań Formuły E.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli