Mini Electric Pacesetter to nowy Safety Car Formuły E. Sam wygląda jak wyścigówka

Formuła E ma nowego Safety Cara. To Mini Electric Pacesetter czyli hot hatch z elektrycznym napędem. Auto mocno różni się od seryjnego wydania. Gdyby podobna wersja trafiła na rynek, z pewnością byłaby rozchwytywana przez klientów.

Tak wygląda nowy Safety Car Formuły E.Tak wygląda nowy Safety Car Formuły E.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mini
Aleksander Ruciński

Agresywny pakiet aerodynamiczny, wyścigowe barwy sponsorów, dodatkowe oświetlenie i ekologiczny charakter - tak w skrócie można opisać najnowszy projekt Mini, jakim jest Pacesetter - oficjalny safety car Formuły E na sezon 2021.

Mini wygląda jak kieszonkowa rakieta - głównie za sprawą krzykliwych barw, w które ubrano niewielkie, lecz nisko osadzone i zauważalnie poszerzone nadwozie. Wizualnie z pewnością jest to jedno z ciekawszych aut w historii marki. Sporo dzieje się też pod maską.

Jak przystało na Formułę E, Pacesetter jest napędzany elektrycznym, 184-konnym silnikiem znanym m.in. z BMW i3. Jednostka generująca 280 Nm maksymalnego momentu pozwala osiągać setkę w 6,7 sekundy - o 0,6 sekundy szybciej niż w przypadku seryjnego Mini Electric.

Mini Pacesetter (2021)
Mini Pacesetter (2021) © mat. prasowe / Mini

Safety Car charakteryzuje się też odchudzoną konstrukcją - z wnętrza zniknęły zbędne elementy wyposażenia. Teraz kabina składa się głównie z foteli, lekkich paneli z włókna węglowego, klatki bezpieczeństwa i szelkowych pasów. Całość waży zaledwie 1230 kg - o 130 kg mniej niż wydanie seryjne.

Auto ma też mocno zmodyfikowane zawieszenie - w pełni regulowany zestaw charakteryzuje się powiększonym o 10 mm rozstawem kół, a hamulce zastąpiono 4-tłoczkowym zestawem z modelu Cooper Works GP.

Jak Pacesetter prezentuje się na torze? Odpowiedź poznamy już 10 kwietnia 2021 roku w Rzymie, podczas rundy zmagań Formuły E.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯