Mini przerobi klasyka na elektryka. Program Recharged już dostępny dla klientów

Pierwsze klasyczne Mini po oficjalnej konwersji w ramach programu Recharged zostało zaprezentowane na salonie w Nowym Jorku w 2018 roku. Dziś, cztery lata później, w końcu można świętować uruchomienie oferty dla klientów.

Napęd elektryczny zapewnia znacznie lepsze osiągiNapęd elektryczny zapewnia znacznie lepsze osiągi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mini
Aleksander Ruciński

Mini przy udziale kilku uzdolnionych inżynierów z Oxfordu oficjalnie uruchomiło ofertę Recharged, w ramach której właściciele klasycznych modeli marki mogą profesjonalnie przerobić je na zasilanie prądem.

W pełni elektryczny napęd idealnie dopasowany do konstrukcji brytyjskiego malucha ma kompaktowe rozmiary i zaskakująco wysoką moc. 121 KM to niemal dwa razy więcej niż w serii, co oznacza, że po konwersji będziecie poruszać się nie tylko bezemisyjnie, ale i znacznie sprawniej — setka na liczniku pojawia się podobno już po niecałych 10 sekundach.

Niestety, zasięg nie jest przesadnie duży. Twórcy obiecują około 100 mil (160 km) na jednym ładowaniu. Co więcej, samo ładowanie będzie czasochłonne, gdyż maksymalna obsługiwana moc to zaledwie 6,6 kW. Mimo to oferta może przyciągnąć wszystkich tych, którzy nie chcą rozstawać się ze swoim klasykiem nawet w ścisłych centrach miast i strefach zakazów dla aut spalinowych.

Mini Recharged
Mini Recharged © mat. prasowe / Mini

Co więcej, każdy klient, który zdecyduje się na taką zmianę, zawsze będzie miał możliwość powrotu do dawnego napędu. Mini zobowiązuje się bowiem do przechowywania podzespołów wymontowanych w ramach całego procesu.

Niestety, póki co nadal nie znamy oficjalnych kwot pozwalających skorzystać z oferty Recharged. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku konkurencyjnej firmy London Electric Cars, podobny zabieg kosztuje 25 tys. funtów — niemało.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny