Mini przerobi klasyka na elektryka. Program Recharged już dostępny dla klientów

Pierwsze klasyczne Mini po oficjalnej konwersji w ramach programu Recharged zostało zaprezentowane na salonie w Nowym Jorku w 2018 roku. Dziś, cztery lata później, w końcu można świętować uruchomienie oferty dla klientów.

Napęd elektryczny zapewnia znacznie lepsze osiągiNapęd elektryczny zapewnia znacznie lepsze osiągi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mini
Aleksander Ruciński

Mini przy udziale kilku uzdolnionych inżynierów z Oxfordu oficjalnie uruchomiło ofertę Recharged, w ramach której właściciele klasycznych modeli marki mogą profesjonalnie przerobić je na zasilanie prądem.

W pełni elektryczny napęd idealnie dopasowany do konstrukcji brytyjskiego malucha ma kompaktowe rozmiary i zaskakująco wysoką moc. 121 KM to niemal dwa razy więcej niż w serii, co oznacza, że po konwersji będziecie poruszać się nie tylko bezemisyjnie, ale i znacznie sprawniej — setka na liczniku pojawia się podobno już po niecałych 10 sekundach.

Niestety, zasięg nie jest przesadnie duży. Twórcy obiecują około 100 mil (160 km) na jednym ładowaniu. Co więcej, samo ładowanie będzie czasochłonne, gdyż maksymalna obsługiwana moc to zaledwie 6,6 kW. Mimo to oferta może przyciągnąć wszystkich tych, którzy nie chcą rozstawać się ze swoim klasykiem nawet w ścisłych centrach miast i strefach zakazów dla aut spalinowych.

Mini Recharged
Mini Recharged © mat. prasowe / Mini

Co więcej, każdy klient, który zdecyduje się na taką zmianę, zawsze będzie miał możliwość powrotu do dawnego napędu. Mini zobowiązuje się bowiem do przechowywania podzespołów wymontowanych w ramach całego procesu.

Niestety, póki co nadal nie znamy oficjalnych kwot pozwalających skorzystać z oferty Recharged. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku konkurencyjnej firmy London Electric Cars, podobny zabieg kosztuje 25 tys. funtów — niemało.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie