Nowe auto Kena Blocka to elektryczne wcielenie kultowego S1 Quattro

Ken Block oficjalnie zakończył długoletnią współpracę z Fordem i przeszedł do Audi, gdzie stał się twarzą bardziej emocjonującej elektromobilności. Jego pierwszym samochodem w nowej roli będzie S1 e-tron Quattro Hoonitron.

Ken Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego autaKen Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego auta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Gymkhana pod znakiem elektromobilności — tak wygląda kolejna odsłona kariery Kena Blocka — teraz oficjalnego ambasadora Audi. Kierowca, który zasłynął publikowanymi w sieci filmami prezentującymi efektowną jazdę bokiem, zasiądzie za kierownicą elektrycznego wcielenia jednej z rajdowych legend.

Mowa o Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron. To nic innego jak reinterpretacja S1 Quattro, tyle że z czystym napędem. Pod odważnie wystylizowanym nadwoziem z imponującymi elementami aerodynamicznymi, które zdecydowanie nawiązują do oryginału, znajdziemy dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 680 KM, co w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą ma zapewnić świetne osiągi.

Warto bowiem wspomnieć, że większość elementów konstrukcji wykonano z wytrzymałego i lekkiego włókna węglowego. Co więcej, auto spełnia standardy FIA dotyczące kwestii bezpieczeństwa i homologacji. To ważne, gdyż — jak twierdzi Block — Hoonitron potrafi zaskoczyć.

"Było tu sporo zaskoczeń i kwestii do nauczenia. Poślizg i pełny obrót po wdepnięciu gazu przy 150 km/h to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie" — mówi rajdowiec.

Samochód został zbudowany w Neckarsulm — dokładnie tam, gdzie produkowane jest RS e-tron GT, a za wygląd nadwozia odpowiada zespół z Ingolstadt. Wszyscy wydają się być bardzo dumni z dzieła: "Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy o tym projekcie, byliśmy zachwyceni. Harmonogram okazał się niezwykle napięty. Od pierwszego szkicu do ostatecznego projektu minęły zaledwie 4 tygodnie" — twierdzi Marc van Lichte, główny projektant Audi.

O tym, jak Hoonitron sprawdza się w akcji, przekonamy się już niebawem. Producent wraz z Kenem Blockiem zapowiedzieli bowiem Elektrikhanę.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach