WAŻNE
TERAZ

PKB Polski w górę - są najnowsze dane

Nowe auto Kena Blocka to elektryczne wcielenie kultowego S1 Quattro

Ken Block oficjalnie zakończył długoletnią współpracę z Fordem i przeszedł do Audi, gdzie stał się twarzą bardziej emocjonującej elektromobilności. Jego pierwszym samochodem w nowej roli będzie S1 e-tron Quattro Hoonitron.

Ken Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego autaKen Block nie kryje zaskoczenia osiągami nowego auta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Gymkhana pod znakiem elektromobilności — tak wygląda kolejna odsłona kariery Kena Blocka — teraz oficjalnego ambasadora Audi. Kierowca, który zasłynął publikowanymi w sieci filmami prezentującymi efektowną jazdę bokiem, zasiądzie za kierownicą elektrycznego wcielenia jednej z rajdowych legend.

Mowa o Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron. To nic innego jak reinterpretacja S1 Quattro, tyle że z czystym napędem. Pod odważnie wystylizowanym nadwoziem z imponującymi elementami aerodynamicznymi, które zdecydowanie nawiązują do oryginału, znajdziemy dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 680 KM, co w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą ma zapewnić świetne osiągi.

Warto bowiem wspomnieć, że większość elementów konstrukcji wykonano z wytrzymałego i lekkiego włókna węglowego. Co więcej, auto spełnia standardy FIA dotyczące kwestii bezpieczeństwa i homologacji. To ważne, gdyż — jak twierdzi Block — Hoonitron potrafi zaskoczyć.

"Było tu sporo zaskoczeń i kwestii do nauczenia. Poślizg i pełny obrót po wdepnięciu gazu przy 150 km/h to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie" — mówi rajdowiec.

Samochód został zbudowany w Neckarsulm — dokładnie tam, gdzie produkowane jest RS e-tron GT, a za wygląd nadwozia odpowiada zespół z Ingolstadt. Wszyscy wydają się być bardzo dumni z dzieła: "Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy o tym projekcie, byliśmy zachwyceni. Harmonogram okazał się niezwykle napięty. Od pierwszego szkicu do ostatecznego projektu minęły zaledwie 4 tygodnie" — twierdzi Marc van Lichte, główny projektant Audi.

O tym, jak Hoonitron sprawdza się w akcji, przekonamy się już niebawem. Producent wraz z Kenem Blockiem zapowiedzieli bowiem Elektrikhanę.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀