Nowe auto Kena Blocka to elektryczne wcielenie kultowego S1 Quattro
Ken Block oficjalnie zakończył długoletnią współpracę z Fordem i przeszedł do Audi, gdzie stał się twarzą bardziej emocjonującej elektromobilności. Jego pierwszym samochodem w nowej roli będzie S1 e-tron Quattro Hoonitron.
16.12.2021 | aktual.: 10.03.2023 14:29
Gymkhana pod znakiem elektromobilności — tak wygląda kolejna odsłona kariery Kena Blocka — teraz oficjalnego ambasadora Audi. Kierowca, który zasłynął publikowanymi w sieci filmami prezentującymi efektowną jazdę bokiem, zasiądzie za kierownicą elektrycznego wcielenia jednej z rajdowych legend.
Mowa o Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron. To nic innego jak reinterpretacja S1 Quattro, tyle że z czystym napędem. Pod odważnie wystylizowanym nadwoziem z imponującymi elementami aerodynamicznymi, które zdecydowanie nawiązują do oryginału, znajdziemy dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 680 KM, co w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą ma zapewnić świetne osiągi.
Warto bowiem wspomnieć, że większość elementów konstrukcji wykonano z wytrzymałego i lekkiego włókna węglowego. Co więcej, auto spełnia standardy FIA dotyczące kwestii bezpieczeństwa i homologacji. To ważne, gdyż — jak twierdzi Block — Hoonitron potrafi zaskoczyć.
"Było tu sporo zaskoczeń i kwestii do nauczenia. Poślizg i pełny obrót po wdepnięciu gazu przy 150 km/h to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie" — mówi rajdowiec.
Samochód został zbudowany w Neckarsulm — dokładnie tam, gdzie produkowane jest RS e-tron GT, a za wygląd nadwozia odpowiada zespół z Ingolstadt. Wszyscy wydają się być bardzo dumni z dzieła: "Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy o tym projekcie, byliśmy zachwyceni. Harmonogram okazał się niezwykle napięty. Od pierwszego szkicu do ostatecznego projektu minęły zaledwie 4 tygodnie" — twierdzi Marc van Lichte, główny projektant Audi.
O tym, jak Hoonitron sprawdza się w akcji, przekonamy się już niebawem. Producent wraz z Kenem Blockiem zapowiedzieli bowiem Elektrikhanę.