Nowy Ford Focus RS może być hybrydą z napędem na 4 koła

Nie od dziś wiadomo, że Ford pracuje nad nową generacją Focusa RS. Auto ma znacząco różnić się od poprzednika nie tylko pod względem wizualnym, lecz przede wszystkim technicznym. Jeśli wierzyć wstępnym doniesieniom, czeka nas prawdziwa rewolucja w postaci systemu hybrydowego.

Ford Focus ST wizualnie złagodniał. Czy podobnie będzie z RS-em?Ford Focus ST wizualnie złagodniał. Czy podobnie będzie z RS-em?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Napędy hybrydowe coraz częściej są wykorzystywane nie tylko w celu obniżenia spalania oraz emisji szkodliwych substancji, ale i poprawy osiągów. Wszystko wskazuje, że Ford wybierze tę opcję w przypadku nowego Focusa RS. Redaktorzy CarMagazine twierdzą, że nowa odsłona ostrego hatchbacka będzie wykorzystywać nowoczesne technologie, które przełożą się na większą moc silnika i elektryczny napęd tylnej osi.

Zgodnie z doniesieniami nowy Focus RS będzie gotowy w 2021 roku. Auto ma wykorzystywać dobrze znany, 2,3-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem znany z obecnej generacji. Jego moc maksymalna będzie jednak znacznie wyższa, dzięki zastosowaniu systemu miękkiej hybrydy odzyskującego energię, która następnie będzie stanowić wsparcie dla jednostki spalinowej.

To jednak nie wszystko - na tylnej osi zagości najprawdopodobniej silnik elektryczny wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka potrzeba. Co ważne, system torque vectoring zostanie zestrojony tak, by zachować dotychczasową, nieco nadsterowną charakterystykę jazdy Focusa RS. Łączna, obiecywana moc takiego zestawu oscyluje w granicach 400 KM, co jest wartością pozwalającą rywalizować z najlepszymi w klasie.

Obecnie największą tajemnicą pozostaje wygląd nowego Focusa RS. Jeszcze nie wiemy, czy auto będzie prezentować się równie agresywnie co poprzednik. Nieco słabsza wersja ST, obecna na rynku od kilku miesięcy, straciła nieco wizualnego pazura w stosunku do poprzedniej generacji. Ciekawe, czy z RS-em będzie tak samo. Przekonamy się o tym nie wcześniej niż w 2021 roku.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie