Nowy Ford Focus RS może być hybrydą z napędem na 4 koła

Nie od dziś wiadomo, że Ford pracuje nad nową generacją Focusa RS. Auto ma znacząco różnić się od poprzednika nie tylko pod względem wizualnym, lecz przede wszystkim technicznym. Jeśli wierzyć wstępnym doniesieniom, czeka nas prawdziwa rewolucja w postaci systemu hybrydowego.

Ford Focus ST wizualnie złagodniał. Czy podobnie będzie z RS-em?Ford Focus ST wizualnie złagodniał. Czy podobnie będzie z RS-em?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Napędy hybrydowe coraz częściej są wykorzystywane nie tylko w celu obniżenia spalania oraz emisji szkodliwych substancji, ale i poprawy osiągów. Wszystko wskazuje, że Ford wybierze tę opcję w przypadku nowego Focusa RS. Redaktorzy CarMagazine twierdzą, że nowa odsłona ostrego hatchbacka będzie wykorzystywać nowoczesne technologie, które przełożą się na większą moc silnika i elektryczny napęd tylnej osi.

Zgodnie z doniesieniami nowy Focus RS będzie gotowy w 2021 roku. Auto ma wykorzystywać dobrze znany, 2,3-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem znany z obecnej generacji. Jego moc maksymalna będzie jednak znacznie wyższa, dzięki zastosowaniu systemu miękkiej hybrydy odzyskującego energię, która następnie będzie stanowić wsparcie dla jednostki spalinowej.

To jednak nie wszystko - na tylnej osi zagości najprawdopodobniej silnik elektryczny wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka potrzeba. Co ważne, system torque vectoring zostanie zestrojony tak, by zachować dotychczasową, nieco nadsterowną charakterystykę jazdy Focusa RS. Łączna, obiecywana moc takiego zestawu oscyluje w granicach 400 KM, co jest wartością pozwalającą rywalizować z najlepszymi w klasie.

Obecnie największą tajemnicą pozostaje wygląd nowego Focusa RS. Jeszcze nie wiemy, czy auto będzie prezentować się równie agresywnie co poprzednik. Nieco słabsza wersja ST, obecna na rynku od kilku miesięcy, straciła nieco wizualnego pazura w stosunku do poprzedniej generacji. Ciekawe, czy z RS-em będzie tak samo. Przekonamy się o tym nie wcześniej niż w 2021 roku.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS