Osobowe Berlingo z silnikiem spalinowym? Zapomnij - kombivany i vany tylko na prąd

Koncern Stellantis podjął zaskakującą i bardzo kontrowersyjną decyzję dotyczącą modeli reprezentujących segment osobowych vanów i kombivanów. W 2022 roku nie kupicie już takich aut z konwencjonalnym napędem.

Spalinowy napęd był tu oczywistością. Teraz to już przeszłośćSpalinowy napęd był tu oczywistością. Teraz to już przeszłość
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Citroën Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo Life, Citroën Spacetourer, Opel Zafira Life, Peugeot Traveller to propozycje, które od teraz będą dostępne wyłącznie w wersjach zasilanych prądem. To wynik decyzji mającej m.in. na celu obniżenie średniej emisji spalin koncernu Stellantis. Została ona oficjalnie ogłoszona w komunikatach prasowych.

Jak nietrudno się domyślić, ograniczona oferta to specyfika rynków UE oraz Wielkiej Brytanii. W pozostałych krajach klienci wciąż będą mogli kupić wspomniane modele w spalinowych wersjach. U nas konwencjonalny napęd będzie z kolei zarezerwowany wyłącznie dla odmian użytkowych / dostawczych.

Przedstawiciele koncernu przyznają, że to niełatwa, lecz konieczna decyzja, dzięki której Stellantis będzie "aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej". Francusko-włoski koncern tak naprawdę jednak nie miał żadnego wyjścia. Z oświadczenia opublikowanego przez Citroëna wynika, że zmiany były jedynym sposobem na osiągnięcie niskiego udziału silników spalinowych wymuszanego przepisami UE.

Dyrektor generalny marki, Vincent Cobee twierdzi, że elektryczne wersje powinny zaspokoić wiele potrzeb klientów. Nie trzeba być jednak ekspertem, by stwierdzić, że nie są one tak wszechstronne, a przede wszystkim przystępne cenowo jak spalinowe odpowiedniki.

Ë-Berlingo startuje w Polsce z pułapu 140 140 zł, podczas gdy najtańsze wydanie z benzyniakiem było tańsze blisko o połowę. Niewykluczone więc, że decyzja o całkowitym przejściu na prąd przyczyni się do zdecydowanych spadków sprzedaży osobowych vanów Stellantisa.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie