Osobowe Berlingo z silnikiem spalinowym? Zapomnij - kombivany i vany tylko na prąd
Koncern Stellantis podjął zaskakującą i bardzo kontrowersyjną decyzję dotyczącą modeli reprezentujących segment osobowych vanów i kombivanów. W 2022 roku nie kupicie już takich aut z konwencjonalnym napędem.
10.01.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:24
Citroën Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo Life, Citroën Spacetourer, Opel Zafira Life, Peugeot Traveller to propozycje, które od teraz będą dostępne wyłącznie w wersjach zasilanych prądem. To wynik decyzji mającej m.in. na celu obniżenie średniej emisji spalin koncernu Stellantis. Została ona oficjalnie ogłoszona w komunikatach prasowych.
Jak nietrudno się domyślić, ograniczona oferta to specyfika rynków UE oraz Wielkiej Brytanii. W pozostałych krajach klienci wciąż będą mogli kupić wspomniane modele w spalinowych wersjach. U nas konwencjonalny napęd będzie z kolei zarezerwowany wyłącznie dla odmian użytkowych / dostawczych.
Przedstawiciele koncernu przyznają, że to niełatwa, lecz konieczna decyzja, dzięki której Stellantis będzie "aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej". Francusko-włoski koncern tak naprawdę jednak nie miał żadnego wyjścia. Z oświadczenia opublikowanego przez Citroëna wynika, że zmiany były jedynym sposobem na osiągnięcie niskiego udziału silników spalinowych wymuszanego przepisami UE.
Dyrektor generalny marki, Vincent Cobee twierdzi, że elektryczne wersje powinny zaspokoić wiele potrzeb klientów. Nie trzeba być jednak ekspertem, by stwierdzić, że nie są one tak wszechstronne, a przede wszystkim przystępne cenowo jak spalinowe odpowiedniki.
Ë-Berlingo startuje w Polsce z pułapu 140 140 zł, podczas gdy najtańsze wydanie z benzyniakiem było tańsze blisko o połowę. Niewykluczone więc, że decyzja o całkowitym przejściu na prąd przyczyni się do zdecydowanych spadków sprzedaży osobowych vanów Stellantisa.