Toyota Corolla Cross © WP Autokult

Pierwsza jazda: Toyota Corolla Cross po liftingu - z tymi zmianami to tak ostrożnie

Mateusz Lubczański

Toyota Corolla Cross nie była samochodem, który zmieniał zasady gry w segmencie i nie będzie nim też po liftingu. Japończycy posłuchali sugestii klientów oraz dziennikarzy i przystąpili do naprawy palących problemów. Niestety tylko połowicznie.

Teoretycznie wszystko tu jest: Corolla Cross to przedstawiciel najbardziej chodliwego segmentu w tym kraju. Jest samochodem, który należy do najczęściej wybieranej marki w Polsce. Ma pod maską układ hybrydowy, który pali tyle co nic. A jednak jest wyprzedzana w tabelkach sprzedaży przez np. mniejszą C-HR i większą RAV4.

Nie ma co ukrywać – nieznane są wyroki rynku motoryzacyjnego, jednak można mieć kilka hipotez takiego stanu rzeczy. Pomijam oczywiście kwestię stylistyki, ale osobiście zauważyłem, że nie jest to auto tworzone z myślą o rynku europejskim. Choć to model globalny, został najpierw pokazany w Tajlandii, na Taiwanie i innych rynkach południowowschodniej Azji w 2020 roku. U nas pojawił się dwa lata później, chyba bardziej z przymusu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Być może dlatego też największą wadą, jaką znalazłem w Corolli Cross przed liftingiem, było wyciszenie. Jazda z prędkością wynoszącą 120 km/h była torturą. A jeśli do tego padało, nadwozie było metalowym pudłem rezonansowym. Było po prostu źle, nawet jak na japońskie standardy wyciszenia.

Przy okazji liftingu postanowiono to zmienić. Dodano masę uszczelniającą w strukturze dachu. W topowej wersji Executive jest dodatkowe wygłuszenie pod deską rozdzielczą. Z tyłu mamy wyciszenie w okolicy kratek wentylacyjnych. Powiem tak – na pewno wygłuszenie dachu nie przeszkadza.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross © WP Autokult

Tyle tylko, że to dalej za mało. Wyciszenie drzwi dalej nie istnieje, więc w mieście słyszymy wyraźnie każdy mijający nas samochód, a w trasie szum od lusterek słyszałem już przy licznikowych 106 km/h. Do tego dochodzi szum opon (mimo tego, że model Dunlop SP Sport Maxx 050 ma kat. A hałasu z wynikiem poziomie 68 dB). Na niektórych trasach (w zależności od wykorzystanych przy budowie materiałów) dźwięk jest nie do wytrzymania w dłuższej perspektywie. Innymi słowy – coś tam zrobiono, ale to dalej za mało.

Z zewnątrz poliftową Toyotę Cross poznacie po nowych liniach świateł LED (z przodu i z tyłu). Topowa wersja Executive ma światła typu matrix (sterujące snopem światła) oraz podświetlany pasek na całą szerokość frontu (ostatni krzyk mody). Podniesiono też dziwnie poprowadzoną rurę wydechową.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross © WP Autokult

Wewnątrz przeprojektowano konsolę środkową dodając bezprzewodową ładowarkę (w standardzie). Na liście takiego wyposażenia pojawiły się też podgrzewane fotele przednie. W końcu dostaliśmy też przesuwany podłokietnik przedni. Nie zmieniła się za to doskonała widoczność z miejsca pracy kierowcy.

Pod maską również bez zmian – Toyota oferuje jednostkę 1,8 l z układem hybrydowym i mocą 140 KM. Jest to opcja wystarczająca, a do tego bardzo oszczędna. Na drodze ekspresowej można liczyć na wynik na poziomie 6,2 l/100 km, ale już zjeżdżając na drogę krajową, bez problemu można zobaczyć "trójkę z przodu". Alternatywą jest mocniejszy, dwulitrowy układ hybrydowy o mocy 180 KM i tylko on może być łączony z napędem 4x4.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross © WP Autokult

Ceny Corolli Cross startują od 141 600 zł, a sięgają 173 600 zł za nową wersję GR Sport, która jest – co należy podkreślić – jedynie inspirowana wyczynami sportowymi. Jeszcze wyżej jest odmiana Executive za 176 500 zł. Te dwie topowe odmiany dostępne są jedynie z mocniejszym napędem.

  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
[1/16] Toyota Corolla Cross Źródło zdjęć: WP Autokult |
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc