Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie

Reprezentant Lexusa w segmencie limuzyn klasy średniej wyższej cieszy się wyjątkowo dużą popularnością w Chinach i w... Polsce. Jego następca jest już gotowy (i całkowicie inny). Sprawdzam, czy ma szansę utrzymać swoją popularność wśród polskich klientów.

Mateusz Żuchowski

Oferowany na polskim rynku od 2019 r. następca Lexusa GS jest w dużym uproszczeniu luksusowym rozwinięciem Toyoty Camry. To jeden z powodów jego wyjątkowej popularności na naszym rynku: Polska odpowiada za aż 1/4 jego sprzedaży w całej Unii Europejskiej i stanowi jednego z największych odbiorców globalnie.

Taki wynik nie zniechęcił jednak japońskiego koncernu do całkowitej zmiany koncepcji swojego rywala dla Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesa klasy E. ES z konserwatywnej limuzyny przemienia się w futurystycznego liftbacka, który obok napędów hybrydowych będzie oferował również dwie opcje czysto elektryczne o różnych poziomach mocy (w tym, po raz pierwszy, z napędem na cztery koła).

Choć do momentu, w którym samochód ten dotrze nad Wisłę, upłynie w niej jeszcze dużo wody (stanie się to dopiero jesienią 2026 r.), już teraz udało mi się zapoznać z tą konstrukcją oraz poznać jej kluczowe cechy oraz cenę. Wszystko przedstawiam w filmie powyżej - zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc