PKO Leasing i Masterlease dołączają do programu "Mój elektryk". Klienci się ucieszą

Kolejne firmy dołączyły do współpracy z Bankiem Ochrony Środowiska, umożliwiając swoim klientom skorzystanie z preferencyjnego finansowania pojazdów, wspartego programem "Mój elektryk". Wstępne kalkulacje wyglądają obiecująco.

Dzięki dopłatom, takiego Leafa można użytkować już za nieco ponad 700 zł miesięcznieDzięki dopłatom, takiego Leafa można użytkować już za nieco ponad 700 zł miesięcznie
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

PKO Leasing oraz Masterlease należą do grona największych graczy w kategorii usługodawców leasingu i wynajmu długoterminowego w Polsce. Uzupełnienie oferty o program "Mój elektryk" było więc tylko kwestią czasu. Obie firmy podpisały już niezbędne umowy i rozpoczną przyjmowanie wniosków z uwzględnieniem dotacji od początku 2022 roku.

Na dotacje w programie "Mój elektryk" przewidziano 700 mln zł. Zgodnie z szacunkami, zdecydowana większość tej kwoty zostanie spożytkowana na obniżenie miesięcznych rat leasingowych dla aut z napędem wodorowym lub elektrycznym.

Przedstawiciele PKO Leasing oraz Masterlease twierdzą bowiem, że aż 90 proc. przedsiębiorców chcących użytkować takie auto, wybierze leasing lub najem długoterminowy. Trudno się dziwić, gdyż wstępne kalkulacje zapowiadają się naprawdę atrakcyjnie.

Wysokość dotacji zależy od kilku kwestii. Między innymi od tego czy wnioskodawca jest osobą fizyczną, czy też przedsiębiorcą, czy posiada kartę dużej rodziny. Nie bez znaczenia jest też model wybranego auta. Firmy mogą uzyskać 27 tys. zł dofinansowania, gdy spełnią dwa warunki: cena pojazdu nie przekroczy 225 tys. zł, a deklarowany roczny przebieg będzie nie mniejszy niż 15 tys. km. W przypadku aut dostawczych wysokość dotacji waha się natomiast w granicach 50-70 tys. zł.

Masterlease wyliczyło, jak bardzo dotacja wpływa na obniżenie miesięcznej raty. Przy 2-letniej umowie najmu Nissana Leafa z limitem przebiegu do 30 tys. km rocznie, miesięczna opłata to standardowo 1885 zł. Przy uzyskaniu dotacji z programu "Mój elektryk" w wysokości 27 tys. zł, kwota raty spada do zaledwie 729 zł netto miesięcznie.

To różnica, która może przyciągnąć do salonów wielu klientów i jednocześnie przyczynić się do popularyzacji elektromobilności nad Wisłą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć