Ile można oszczędzić na dopłatach? "Mój elektryk" to dla większości Polaków zagadka

Polacy nie do końca są świadomi tego, czym jest program "Mój elektryk" i ile można dzięki niemu zaoszczędzić - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie VW. Jak się jednak okazuje, realne korzyści mogą być znacznie większe od przewidywanych.

VOLKSWAGEN TWIERDZI, ŻE DZIĘKI PROGRAMOWI "MÓJ ELEKTRYK" MIESIĘCZNA RATA ZA AUTO ELEKTRYCZNE MOŻE BYĆ NIŻSZA O 300-800 ZŁVOLKSWAGEN TWIERDZI, ŻE DZIĘKI PROGRAMOWI "MÓJ ELEKTRYK" MIESIĘCZNA RATA ZA AUTO ELEKTRYCZNE MOŻE BYĆ NIŻSZA O 300-800 ZŁ
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

"Mój elektryk" to program rządowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych skierowany zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Maksymalna kwota w przypadku aut osobowych to nawet 27 tys. zł. Choć temat był dość szeroko nagłaśniany w mediach, wiele osób wciąż nie wie o istnieniu tego projektu i nie potrafi oszacować korzyści, jakie z niego płyną.

Potwierdzają to badania przeprowadzone przez InsighOut Lab na zlecenie Volkswagena, na zróżnicowanej grupie 1054 osób. Jak się okazuje, zaledwie 34 proc. z nich słyszało o możliwości uzyskania dotacji do zakupu pojazdu w ramach programu "Mój elektryk".

Jakby tego było mało, zdecydowana większość z nich ma problem z właściwym wskazaniem konkretnych kwot, które można zaoszczędzić dzięki dotacjom. Co interesujące, badani zazwyczaj wskazali sumy znacznie niższe od realnych korzyści.

Aż 46 proc. badanych celowało w oszczędność 100-200 zł miesięcznie, 37 proc. w 200-400 zł, a 4 proc. w 500-1000 zł. Właściwy przedział, wynoszący od 300 do 800 zł wskazało tylko 13 proc. ankietowanych. Jest to o tyle znacząca wiadomość, że istnieje gros osób (36 proc.), które stwierdziły, że taka obniżka mogłaby skłonić je do wyboru auta elektrycznego zamiast spalinowego odpowiednika.

Co więcej, 41 proc. ankietowanych zadeklarowało, że byliby skłonni wybrać samochód elektryczny, gdyby jego koszty użytkowania były porównywalne lub niższe niż w aucie spalinowym.

Z powyższych łatwo wysnuć wniosek, że polscy importerzy powinni dołożyć wszelkich starań nie tylko, by zaproponować klientom jak najatrakcyjniejszą ofertę w oparciu o program "Mój elektryk", ale i sprawić, by wiedza o ewentualnych korzyściach płynących z dotacji stała się bardziej powszechna.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie