WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Plan Lamborghini: najpierw celebrujemy V12, potem hybrydy, a elektryki na końcu

Stephan Winkelmann, prezes firmy Automobili Lamborghini, zapowiedział dziś elektryfikację modeli tej marki. Jednak pierwszy w pełni elektryczny model pojawi się dopiero po 2025 r. Wcześniej nastąpi hybrydyzacja.

Stephan Winkelmann ogłosił strategię zrównoważonego rozwoju dla LamborghiniStephan Winkelmann ogłosił strategię zrównoważonego rozwoju dla Lamborghini
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Lamborghini
Marcin Łobodziński

Lamborghini jest na drodze do elektromobilności, ale takiej, jaka należy się tej marce – krętej, a przez to dość długiej. Na pierwsze efekty trzeba będzie więc zaczekać.

Do końca 2022 r. producent z Sant’Agata Bolognese będzie celebrować jednostki spalinowe, w tym tradycyjne dla marki V12. To może być okres powolnego wygaszania takich aut i produkowania wersji w duchu "takich już nie będzie". Jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone dwa nowe modele V12.

Drugi etap, po 2022 r., to hybrydyzacja. W 2023 r. pojawi się pierwszy w pełni hybrydowy samochód, a do końca 2024 r. każdy model marki będzie hybrydą. Firma skupi się na takim obniżeniu masy podzespołów, by sportowe modele nie miały nadmiernej nadwagi. Celem jest obniżenie emisji CO2 o połowę.

Oto zapowiedź pierwszego elektrycznego lamborghini. Ale do tego jeszcze daleka i kręta droga.
Oto zapowiedź pierwszego elektrycznego lamborghini. Ale do tego jeszcze daleka i kręta droga. © fot. mat. prasowe / Lamborghini

Po 2025 r. naszym oczom ukaże się w pełni elektryczne lamborghini, jedne z czterech zaplanowanych. Od 2030 r. firma będzie realizowała strategię zrównoważonego rozwoju, choć już jest na właściwym kursie, bo w 2015 r. uzyskała certyfikat neutralności emisyjnej. Celem jest utrzymanie go przez kolejne lata.

Przy okazji Stephan Winkelmann zapewnia, że niezależnie od napędu, każde lamborghini będzie miało zachowanego ducha marki, a osiągi pozostaną głównym celem przy projektowaniu.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯