Plan Lamborghini: najpierw celebrujemy V12, potem hybrydy, a elektryki na końcu

Stephan Winkelmann, prezes firmy Automobili Lamborghini, zapowiedział dziś elektryfikację modeli tej marki. Jednak pierwszy w pełni elektryczny model pojawi się dopiero po 2025 r. Wcześniej nastąpi hybrydyzacja.

Stephan Winkelmann ogłosił strategię zrównoważonego rozwoju dla LamborghiniStephan Winkelmann ogłosił strategię zrównoważonego rozwoju dla Lamborghini
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Lamborghini
Marcin Łobodziński

Lamborghini jest na drodze do elektromobilności, ale takiej, jaka należy się tej marce – krętej, a przez to dość długiej. Na pierwsze efekty trzeba będzie więc zaczekać.

Do końca 2022 r. producent z Sant’Agata Bolognese będzie celebrować jednostki spalinowe, w tym tradycyjne dla marki V12. To może być okres powolnego wygaszania takich aut i produkowania wersji w duchu "takich już nie będzie". Jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone dwa nowe modele V12.

Drugi etap, po 2022 r., to hybrydyzacja. W 2023 r. pojawi się pierwszy w pełni hybrydowy samochód, a do końca 2024 r. każdy model marki będzie hybrydą. Firma skupi się na takim obniżeniu masy podzespołów, by sportowe modele nie miały nadmiernej nadwagi. Celem jest obniżenie emisji CO2 o połowę.

Oto zapowiedź pierwszego elektrycznego lamborghini. Ale do tego jeszcze daleka i kręta droga.
Oto zapowiedź pierwszego elektrycznego lamborghini. Ale do tego jeszcze daleka i kręta droga. © fot. mat. prasowe / Lamborghini

Po 2025 r. naszym oczom ukaże się w pełni elektryczne lamborghini, jedne z czterech zaplanowanych. Od 2030 r. firma będzie realizowała strategię zrównoważonego rozwoju, choć już jest na właściwym kursie, bo w 2015 r. uzyskała certyfikat neutralności emisyjnej. Celem jest utrzymanie go przez kolejne lata.

Przy okazji Stephan Winkelmann zapewnia, że niezależnie od napędu, każde lamborghini będzie miało zachowanego ducha marki, a osiągi pozostaną głównym celem przy projektowaniu.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie