Porsche będzie produkować własne ogniwa. Wiemy, gdzie stanie fabryka

Porsche planuje uniezależnić się od zewnętrznych dostawców akumulatorów, dzięki nowej, własnej fabryce, która ma stanąć w niemieckim Tuebingen. Informacje w wywiadzie dla "Frankfurter Allgemeine Zeitung" potwierdził sam szef marki, Oliver Blume.

Taycan to dopiero początek - Porsche traktuje elektromobilność poważnie.Taycan to dopiero początek - Porsche traktuje elektromobilność poważnie.
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Porsche wkracza na kolejny stopień rozwoju elektromobilności, ogłaszając plany produkcji kluczowych podzespołów do modeli zasilanych prądem. Firma dotychczas korzystająca z usług poddostawców zamierza otworzyć własną fabrykę w ogniw akumulatorowych. Zakład, który stanie w niemieckim Tuebingen, ma być jednym z kluczowych dla przyszłości niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

Tak przynajmniej twierdzi CEO Porsche, Oliver Blume, który podzielił się planami marki z dziennikarzami "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Dodał też, że wspomniane podzespoły będą reprezentować klasę "high performance" i wyróżniać się na tle standardowych akumulatorów stosowanych przez większość konkurentów.

Porsche zamierza m.in. korzystać z silikonowych anod, które w przeciwieństwie do grafitowych umożliwiają pracę w temperaturach rzędu 75 stopni Celsjusza - to o 30 stopni więcej od branżowej średniej. Kolejną zaletą ma być możliwość szybszego ładowania i regeneracji.

Póki co oficjalne daty nie zostały podane do publicznej wiadomości. Na chwilę obecną trudno więc stwierdzić, kiedy ogniwa z Tuebingen trafią do nowych, elektrycznych porsche. Pewnym jest jednak, że Niemcy poważnie traktują rozwój elektromobilności, a własna fabryka jest tego najlepszym dowodem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy