Porsche odzyskało elektryczny rekord Nürburgringu. Taycan Turbo S pokonał teslę

Porsche oficjalnie poprawiło dotychczasowy rezultat elektrycznego Taycana na kultowym torze Nürburgring. Imponujący czas pozwolił pokonać dotychczasowego lidera w tej kategorii, jakim była Tesla Model S Plaid.

Taycan znów jest najszybszym elektrykiem na NürburgringuTaycan znów jest najszybszym elektrykiem na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Historia batalii pomiędzy Porsche a Teslą sięga 2019 roku, kiedy to Niemcom udało się pokonać "zielone piekło" w czasie 7:42,34. Czas modelu Taycan z marszu stał się rekordem w kategorii seryjnych aut elektrycznych, wzbudzając zainteresowanie samego Elona Muska, który zapowiedział poprawę tego wyniku w wykonaniu Tesli.

Po licznych próbach, w końcu się to udało. Choć nie bez kontrowersji spowodowanych głównie licznymi modyfikacjami testowego Modelu S Plaid. Nie zmienia to faktu, że czas 7:35,58 z września 2021 roku został uznany za rekord Tesli.

Do dziś, gdyż palmę pierwszeństwa znów przejęło Porsche. Taycan Turbo S pokonał północną pętlę w czasie 7:33,35 bijąc Amerykanów o ponad dwie sekundy. Jak twierdzi Porsche - udało się to w całkowicie seryjnym samochodzie wyposażonym jedynie w klatkę bezpieczeństwa i wyścigowe siedzenia z uprzężami.

Porsche Taycan Turbo S Performance Kit (2023) | Record-breaking on the Nürburgring Nordschleife

Trzeba też wspomnieć o wyścigowym pakiecie w postaci 21-calowych felg z oponami Pirelli P Zero Corsa i ostrzejszych nastawach systemu PDC sterującego pracą podwozia. To elementy, które uznano za seryjne z uwagi na oficjalne występowanie w niemieckim cenniku wyposażenia opcjonalnego.

O tym jak dobrą robotę wykonali inżynierowie Porsche najlepiej świadczą różnice mocowe - 761 KM w Taycanie Turbo S kontra 1020 KM w Tesli Model S Plaid. Czy Amerykanie odpowiedzą kolejną próbą? Czas pokaże.

Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S © mat. prasowe / Porsche
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne