Porsche odzyskało elektryczny rekord Nürburgringu. Taycan Turbo S pokonał teslę

Porsche oficjalnie poprawiło dotychczasowy rezultat elektrycznego Taycana na kultowym torze Nürburgring. Imponujący czas pozwolił pokonać dotychczasowego lidera w tej kategorii, jakim była Tesla Model S Plaid.

Taycan znów jest najszybszym elektrykiem na NürburgringuTaycan znów jest najszybszym elektrykiem na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Historia batalii pomiędzy Porsche a Teslą sięga 2019 roku, kiedy to Niemcom udało się pokonać "zielone piekło" w czasie 7:42,34. Czas modelu Taycan z marszu stał się rekordem w kategorii seryjnych aut elektrycznych, wzbudzając zainteresowanie samego Elona Muska, który zapowiedział poprawę tego wyniku w wykonaniu Tesli.

Po licznych próbach, w końcu się to udało. Choć nie bez kontrowersji spowodowanych głównie licznymi modyfikacjami testowego Modelu S Plaid. Nie zmienia to faktu, że czas 7:35,58 z września 2021 roku został uznany za rekord Tesli.

Do dziś, gdyż palmę pierwszeństwa znów przejęło Porsche. Taycan Turbo S pokonał północną pętlę w czasie 7:33,35 bijąc Amerykanów o ponad dwie sekundy. Jak twierdzi Porsche - udało się to w całkowicie seryjnym samochodzie wyposażonym jedynie w klatkę bezpieczeństwa i wyścigowe siedzenia z uprzężami.

Porsche Taycan Turbo S Performance Kit (2023) | Record-breaking on the Nürburgring Nordschleife

Trzeba też wspomnieć o wyścigowym pakiecie w postaci 21-calowych felg z oponami Pirelli P Zero Corsa i ostrzejszych nastawach systemu PDC sterującego pracą podwozia. To elementy, które uznano za seryjne z uwagi na oficjalne występowanie w niemieckim cenniku wyposażenia opcjonalnego.

O tym jak dobrą robotę wykonali inżynierowie Porsche najlepiej świadczą różnice mocowe - 761 KM w Taycanie Turbo S kontra 1020 KM w Tesli Model S Plaid. Czy Amerykanie odpowiedzą kolejną próbą? Czas pokaże.

Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S © mat. prasowe / Porsche
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯