Porsche odzyskało elektryczny rekord Nürburgringu. Taycan Turbo S pokonał teslę

Porsche oficjalnie poprawiło dotychczasowy rezultat elektrycznego Taycana na kultowym torze Nürburgring. Imponujący czas pozwolił pokonać dotychczasowego lidera w tej kategorii, jakim była Tesla Model S Plaid.

Taycan znów jest najszybszym elektrykiem na NürburgringuTaycan znów jest najszybszym elektrykiem na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Historia batalii pomiędzy Porsche a Teslą sięga 2019 roku, kiedy to Niemcom udało się pokonać "zielone piekło" w czasie 7:42,34. Czas modelu Taycan z marszu stał się rekordem w kategorii seryjnych aut elektrycznych, wzbudzając zainteresowanie samego Elona Muska, który zapowiedział poprawę tego wyniku w wykonaniu Tesli.

Po licznych próbach, w końcu się to udało. Choć nie bez kontrowersji spowodowanych głównie licznymi modyfikacjami testowego Modelu S Plaid. Nie zmienia to faktu, że czas 7:35,58 z września 2021 roku został uznany za rekord Tesli.

Do dziś, gdyż palmę pierwszeństwa znów przejęło Porsche. Taycan Turbo S pokonał północną pętlę w czasie 7:33,35 bijąc Amerykanów o ponad dwie sekundy. Jak twierdzi Porsche - udało się to w całkowicie seryjnym samochodzie wyposażonym jedynie w klatkę bezpieczeństwa i wyścigowe siedzenia z uprzężami.

Porsche Taycan Turbo S Performance Kit (2023) | Record-breaking on the Nürburgring Nordschleife

Trzeba też wspomnieć o wyścigowym pakiecie w postaci 21-calowych felg z oponami Pirelli P Zero Corsa i ostrzejszych nastawach systemu PDC sterującego pracą podwozia. To elementy, które uznano za seryjne z uwagi na oficjalne występowanie w niemieckim cenniku wyposażenia opcjonalnego.

O tym jak dobrą robotę wykonali inżynierowie Porsche najlepiej świadczą różnice mocowe - 761 KM w Taycanie Turbo S kontra 1020 KM w Tesli Model S Plaid. Czy Amerykanie odpowiedzą kolejną próbą? Czas pokaże.

Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S © mat. prasowe / Porsche

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie