Rama, mocna hybryda i uciąg do 4 ton - nowa Toyota Sequoia rusza na podbój Ameryki

Sequoia to największy SUV Toyoty, który od lat walczy w typowo amerykańskim segmencie. Trzecia generacja modelu ma bardzo mocne zadatki na jednego z liderów. Jednym z atutów jest odważny, muskularny wygląd.

Toyota Sequoia to kawał samochodu. Styliści nawet nie próbowali tego ukrywaćToyota Sequoia to kawał samochodu. Styliści nawet nie próbowali tego ukrywać
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

To jeden z tych samochodów, które nigdy nie trafią do Europy — przynajmniej w oficjalnej dystrybucji. Trudno się temu dziwić, gdyż w naszych warunkach już Highlander wydaje się więcej niż dużym autem. Sequoia jest jeszcze większa, jeszcze mocniejsza i — przede wszystkim — bardziej reprezentacyjna. A przy tym jeszcze lepiej sprawdzi się w terenie i podczas ciągania ciężkich przyczep.

Najnowsze wcielenie modelu stylistycznie nawiązuje do Tundry, choć w przeciwieństwie do niej nie jest pickupem, ma trzeci rząd siedzeń, a roboczy charakter zdecydowanie ustępuje tu miejsca luksusom. Kanciasta kabina zapewnia sporo przestrzeni i oferuje bogate wyposażenie, z rozbudowanymi, 14-calowymi multimediami na czele.

Do pełni szczęścia brakuje tylko trzeciego rzędu, który chowałby się w podłodze. Na szczęście, po złożeniu foteli wciąż można uzyskać płaską powierzchnię. W zależności od wersji możemy dostać 14-głośnikowe audio JBL, panoramiczny dach, 22-calowe felgi czy 230-woltowe gniazdka.

Po amerykańsku, a więc z przepychem
Po amerykańsku, a więc z przepychem © mat. prasowe / Toyota

Każda wersja powinna odpowiadać potrzebom specyficznych grup klientów. Poprzez luksusową Capstone, średni wariant SR5, a skończywszy na typowo terenowym wydaniu TRD Pro z zawieszeniem o zwiększonym skoku, dodatkowymi osłonami podwozia czy blokadą tylnego dyferencjału. Nie bez znaczenia jest tu także ramowa konstrukcja i wystarczająco wydajny napęd.

Pod maską znajdziemy bowiem 3,5-litrowe V6 wspomagane silnikiem elektrycznym. Łączna moc takiego zestawu to 443 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 790 Nm. To odpowiednio o 57 KM i 246 Nm więcej niż w "starym" benzynowym V8.

Terenowa wersja prosto z fabryki
Terenowa wersja prosto z fabryki © mat. prasowe / Toyota

Toyota jeszcze nie pochwaliła się szczegółami dotyczącymi osiągów. Wiadomo jednak, że auto będzie zdolne do ciągnięcia przyczep o masie nawet 4082 kg. Na pokładzie nie zabraknie też elektronicznego asystenta holowania czy, w razie potrzeby, dodatkowych lusterek.

Z takimi parametrami i przy odpowiednio skalkulowanej cenie auto ma spore szanse, by podbić serca Amerykanów. O tym przekonamy się jednak dopiero za kilka miesięcy, po rynkowym debiucie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem