Rama, mocna hybryda i uciąg do 4 ton - nowa Toyota Sequoia rusza na podbój Ameryki

Sequoia to największy SUV Toyoty, który od lat walczy w typowo amerykańskim segmencie. Trzecia generacja modelu ma bardzo mocne zadatki na jednego z liderów. Jednym z atutów jest odważny, muskularny wygląd.

Toyota Sequoia to kawał samochodu. Styliści nawet nie próbowali tego ukrywaćToyota Sequoia to kawał samochodu. Styliści nawet nie próbowali tego ukrywać
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

To jeden z tych samochodów, które nigdy nie trafią do Europy — przynajmniej w oficjalnej dystrybucji. Trudno się temu dziwić, gdyż w naszych warunkach już Highlander wydaje się więcej niż dużym autem. Sequoia jest jeszcze większa, jeszcze mocniejsza i — przede wszystkim — bardziej reprezentacyjna. A przy tym jeszcze lepiej sprawdzi się w terenie i podczas ciągania ciężkich przyczep.

Najnowsze wcielenie modelu stylistycznie nawiązuje do Tundry, choć w przeciwieństwie do niej nie jest pickupem, ma trzeci rząd siedzeń, a roboczy charakter zdecydowanie ustępuje tu miejsca luksusom. Kanciasta kabina zapewnia sporo przestrzeni i oferuje bogate wyposażenie, z rozbudowanymi, 14-calowymi multimediami na czele.

Do pełni szczęścia brakuje tylko trzeciego rzędu, który chowałby się w podłodze. Na szczęście, po złożeniu foteli wciąż można uzyskać płaską powierzchnię. W zależności od wersji możemy dostać 14-głośnikowe audio JBL, panoramiczny dach, 22-calowe felgi czy 230-woltowe gniazdka.

Po amerykańsku, a więc z przepychem
Po amerykańsku, a więc z przepychem © mat. prasowe / Toyota

Każda wersja powinna odpowiadać potrzebom specyficznych grup klientów. Poprzez luksusową Capstone, średni wariant SR5, a skończywszy na typowo terenowym wydaniu TRD Pro z zawieszeniem o zwiększonym skoku, dodatkowymi osłonami podwozia czy blokadą tylnego dyferencjału. Nie bez znaczenia jest tu także ramowa konstrukcja i wystarczająco wydajny napęd.

Pod maską znajdziemy bowiem 3,5-litrowe V6 wspomagane silnikiem elektrycznym. Łączna moc takiego zestawu to 443 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 790 Nm. To odpowiednio o 57 KM i 246 Nm więcej niż w "starym" benzynowym V8.

Terenowa wersja prosto z fabryki
Terenowa wersja prosto z fabryki © mat. prasowe / Toyota

Toyota jeszcze nie pochwaliła się szczegółami dotyczącymi osiągów. Wiadomo jednak, że auto będzie zdolne do ciągnięcia przyczep o masie nawet 4082 kg. Na pokładzie nie zabraknie też elektronicznego asystenta holowania czy, w razie potrzeby, dodatkowych lusterek.

Z takimi parametrami i przy odpowiednio skalkulowanej cenie auto ma spore szanse, by podbić serca Amerykanów. O tym przekonamy się jednak dopiero za kilka miesięcy, po rynkowym debiucie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀