Renault nie obniży cen swoich aut. Uważa, że Tesla popełnia błąd

Tesla w ostatnich miesiącach wprowadziła serię obniżek cen swoich samochodów. Przedstawiciele Renault uważają, że w ich przypadku nie jest to konieczne, a w dłuższej perspektywie marka wyjdzie na tym lepiej niż amerykańscy konkurenci.

Renault Megane E-Tech ElectricRenault Megane E-Tech Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault
Kamil Niewiński

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Tesla próbuje wykrzesać dodatkowe pieniądze z każdego sektora swojej działalności, przy okazji obniżając ceny swoich samochodów. Nawet kilka dni temu świat obiegła informacja o spadku cen modeli Amerykanów o kolejne kilka procent. Zmiany oczywiście nie umknęły uwadze konkurentów, którzy zaczęli rozważać, czy samemu nie wprowadzić korekt w cennikach.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny Renault, bardzo szybko zareagował na ruchy Tesli i przyznawał, że będą analizować rynki w poszukiwaniu najlepszego wyjścia. Już po kilku dniach jednak nowe stanowisko, jak podaje ANEurope, przekazał podczas spotkania z inwestorami dyrektor finansowy marki Thierry Pieton. Przyznał on, że długofalowo obniżanie cen może nie prowadzić do pozytywnych skutków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Kiedy zacznie się obniżać ceny, wartość rezydualna aut leci w dół. Nie dokonaliśmy żadnych drastycznych zmian cen i nie planujemy tego robić. Nie zachęca nas wizja obniżania cen aut, zabijania wartości rezydualnej i wpadania w taką spiralę. Jeżeli ma to skutkować mniejszą sprzedażą, niech tak będzie. Celujemy w maksymalizację wartości samochodów, nie maksymalizację udziału w rynku.

Thierry Pieton
Dyrektor finansowy marki Renault

Podejście Renault wydaje się być więc zgoła inne w porównaniu z Teslą. Od dłuższego czasu Francuzi mówią zresztą, że ich celem jest wskoczenie do wyższego segmentu rynku, toteż obniżki cen wzorem amerykańskiej marki mijają się z celem długoterminowym Renault. Pytanie tylko, jaką drogę obiorą inni producenci. Czy bliższe będzie im podejście Tesli, czy może francuskiego giganta?

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne