Renault nie obniży cen swoich aut. Uważa, że Tesla popełnia błąd

Tesla w ostatnich miesiącach wprowadziła serię obniżek cen swoich samochodów. Przedstawiciele Renault uważają, że w ich przypadku nie jest to konieczne, a w dłuższej perspektywie marka wyjdzie na tym lepiej niż amerykańscy konkurenci.

Renault Megane E-Tech ElectricRenault Megane E-Tech Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault
Kamil Niewiński

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Tesla próbuje wykrzesać dodatkowe pieniądze z każdego sektora swojej działalności, przy okazji obniżając ceny swoich samochodów. Nawet kilka dni temu świat obiegła informacja o spadku cen modeli Amerykanów o kolejne kilka procent. Zmiany oczywiście nie umknęły uwadze konkurentów, którzy zaczęli rozważać, czy samemu nie wprowadzić korekt w cennikach.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny Renault, bardzo szybko zareagował na ruchy Tesli i przyznawał, że będą analizować rynki w poszukiwaniu najlepszego wyjścia. Już po kilku dniach jednak nowe stanowisko, jak podaje ANEurope, przekazał podczas spotkania z inwestorami dyrektor finansowy marki Thierry Pieton. Przyznał on, że długofalowo obniżanie cen może nie prowadzić do pozytywnych skutków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Kiedy zacznie się obniżać ceny, wartość rezydualna aut leci w dół. Nie dokonaliśmy żadnych drastycznych zmian cen i nie planujemy tego robić. Nie zachęca nas wizja obniżania cen aut, zabijania wartości rezydualnej i wpadania w taką spiralę. Jeżeli ma to skutkować mniejszą sprzedażą, niech tak będzie. Celujemy w maksymalizację wartości samochodów, nie maksymalizację udziału w rynku.

Thierry Pieton
Dyrektor finansowy marki Renault

Podejście Renault wydaje się być więc zgoła inne w porównaniu z Teslą. Od dłuższego czasu Francuzi mówią zresztą, że ich celem jest wskoczenie do wyższego segmentu rynku, toteż obniżki cen wzorem amerykańskiej marki mijają się z celem długoterminowym Renault. Pytanie tylko, jaką drogę obiorą inni producenci. Czy bliższe będzie im podejście Tesli, czy może francuskiego giganta?

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki