Solaris wyrasta na lidera elektromobilności. Wygrał jeden z największych przetargów w Europie

Dobre wiadomości dla polskiego producenta autobusów. Berliński operator transportu publicznego złożył zamówienie na 90 pojazdów elektrycznych. Wliczając dostarczone wcześniej egzemplarze, do końca 2020 roku po stolicy Niemiec będzie jeździło 125 autobusów z Wielkopolski.

Solaris Urbino 12 Electric (fot. mat. prasowe)Solaris Urbino 12 Electric (fot. mat. prasowe)
Mateusz Żuchowski

Berlińska spółka BVG zamówiła u Solarisa 90 bezemisyjnych autobusów miejskich o długości 12 m. Zgodnie z kontraktem zostaną one dostarczone w czterech transzach na przestrzeni całego 2020 roku. To jedna z największych transakcji tego typu realizowana obecnie w Europie.

To kolejny krok we współpracy zlokalizowanej pod Poznaniem firmy Solaris ze stolicą Niemiec. Na przestrzeni ostatnich czterech lat doprowadziła już ona do dostarczenia 35 autobusów pozbawionych tradycyjnego silnika spalinowego.

Jak wykazał zaprezentowany niedawno, sporządzony dla rządu raport opracowany przez konsorcjum Atmoterm i Forum Elektromobilności, elektryczne autobusy stanowią obecnie największą szansę dla krajowego przemysłu motoryzacyjnego na dołączenie do wielkiej rynkowej rewolucji elektrycznej, która już trwa na naszym kontynencie. O ile projekt polskiego auta na prąd według raportu "raczej nie ma szans na powstanie", o tyle już teraz jesteśmy jednym z liderów produkcji elektrycznych autobusów. W 2018 roku udział polskich firm na tym rynku w Europie wyniósł aż 36 procent.

Obchodząca w tym roku dwudziestolecie działalności marka Solaris należy obecnie do hiszpańskiej grupy CAF. We wrześniu zeszłego roku nabyła ona 100 proc. udziałów polskiej firmy. Mniejszościowy pakiet 35 proc. miał objąć Polski Fundusz Rozwoju, ale ostatecznie tak się nie stało i Solaris jest w pełni kontrolowany przez kapitał zagraniczny.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy