Solaris wyrasta na lidera elektromobilności. Wygrał jeden z największych przetargów w Europie
Dobre wiadomości dla polskiego producenta autobusów. Berliński operator transportu publicznego złożył zamówienie na 90 pojazdów elektrycznych. Wliczając dostarczone wcześniej egzemplarze, do końca 2020 roku po stolicy Niemiec będzie jeździło 125 autobusów z Wielkopolski.
10.07.2019 | aktual.: 13.03.2023 14:05
Berlińska spółka BVG zamówiła u Solarisa 90 bezemisyjnych autobusów miejskich o długości 12 m. Zgodnie z kontraktem zostaną one dostarczone w czterech transzach na przestrzeni całego 2020 roku. To jedna z największych transakcji tego typu realizowana obecnie w Europie.
To kolejny krok we współpracy zlokalizowanej pod Poznaniem firmy Solaris ze stolicą Niemiec. Na przestrzeni ostatnich czterech lat doprowadziła już ona do dostarczenia 35 autobusów pozbawionych tradycyjnego silnika spalinowego.
Jak wykazał zaprezentowany niedawno, sporządzony dla rządu raport opracowany przez konsorcjum Atmoterm i Forum Elektromobilności, elektryczne autobusy stanowią obecnie największą szansę dla krajowego przemysłu motoryzacyjnego na dołączenie do wielkiej rynkowej rewolucji elektrycznej, która już trwa na naszym kontynencie. O ile projekt polskiego auta na prąd według raportu "raczej nie ma szans na powstanie", o tyle już teraz jesteśmy jednym z liderów produkcji elektrycznych autobusów. W 2018 roku udział polskich firm na tym rynku w Europie wyniósł aż 36 procent.
Zobacz także
Obchodząca w tym roku dwudziestolecie działalności marka Solaris należy obecnie do hiszpańskiej grupy CAF. We wrześniu zeszłego roku nabyła ona 100 proc. udziałów polskiej firmy. Mniejszościowy pakiet 35 proc. miał objąć Polski Fundusz Rozwoju, ale ostatecznie tak się nie stało i Solaris jest w pełni kontrolowany przez kapitał zagraniczny.