SsangYong pokazał pierwszego elektryka. To Korando e-motion

Trzeba przyznać, że Koreańczycy wymyślili bardzo zgrabną nazwę nawiązującą do emocji. Pytanie tylko, ile emocji faktycznie jest w elektrycznym Korando? Na razie trudno powiedzieć, ale "na papierze" wszystko wygląda dość ciekawie.

Korando e-Motion różni się od spalinowych wersji kilkoma detalamiKorando e-Motion różni się od spalinowych wersji kilkoma detalami
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / ssangyong
Aleksander Ruciński

Kompaktowe SUV-y na prąd to segment, który rośnie w siłę. Korando różni się jednak od większości konkurentów tym, że nie należy do segmentu premium. Co więcej, wygląda zupełnie zwyczajnie, nie zdradzając ekologicznego charakteru.

Styliści chyba mocno zapatrzyli się na BMW, gdyż ubrali Korando w liczne, niebieskie detale. To m.in. wstawki w reflektorach, felgach i elementach aerodynamicznych. Kolorowe są też osłony lusterek. Jeśli jednak przyjrzymy się dokładniej, dostrzeżemy też nieco przeprojektowane oświetlenie i zupełnie inne zderzaki.

Podobnie jest we wnętrzu, gdzie również goszczą niebieskie ozdobniki. Klasyczną dźwignię zmiany biegów zastąpił nowy wybierak kierunku jazdy, a multimedia zostały zaktualizowane. Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli napędu.

SsangYong Korando e-motion (2022)
SsangYong Korando e-motion (2022) © mat. prasowe / SsangYong

Akumulator ma 61,5 kWh pojemności, co ma przekładać się na maksymalny zasięg rzędu 339 km. Podobno będzie też możliwość szybkiego ładowania - z 20 do 80 proc. w nieco ponad pół godziny. Sam silnik jest zamontowany z przodu. Generuje 190 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety na razie nie wiadomo, jak przełoży się to na osiągi.

Korando e-motion wydaje się solidnym średniakiem w swoim segmencie, a jego rynkowy sukces będzie zależał w dużej mierze od cen. Pozostaje liczyć, że te, tradycyjnie dla koreańskiej marki, będą atrakcyjne.

SsangYong Korando e-motion (2022)
SsangYong Korando e-motion (2022) © mat. prasowe / SsangYong

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie