WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

SsangYong pokazał pierwszego elektryka. To Korando e-motion

Trzeba przyznać, że Koreańczycy wymyślili bardzo zgrabną nazwę nawiązującą do emocji. Pytanie tylko, ile emocji faktycznie jest w elektrycznym Korando? Na razie trudno powiedzieć, ale "na papierze" wszystko wygląda dość ciekawie.

Korando e-Motion różni się od spalinowych wersji kilkoma detalamiKorando e-Motion różni się od spalinowych wersji kilkoma detalami
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / ssangyong
Aleksander Ruciński

Kompaktowe SUV-y na prąd to segment, który rośnie w siłę. Korando różni się jednak od większości konkurentów tym, że nie należy do segmentu premium. Co więcej, wygląda zupełnie zwyczajnie, nie zdradzając ekologicznego charakteru.

Styliści chyba mocno zapatrzyli się na BMW, gdyż ubrali Korando w liczne, niebieskie detale. To m.in. wstawki w reflektorach, felgach i elementach aerodynamicznych. Kolorowe są też osłony lusterek. Jeśli jednak przyjrzymy się dokładniej, dostrzeżemy też nieco przeprojektowane oświetlenie i zupełnie inne zderzaki.

Podobnie jest we wnętrzu, gdzie również goszczą niebieskie ozdobniki. Klasyczną dźwignię zmiany biegów zastąpił nowy wybierak kierunku jazdy, a multimedia zostały zaktualizowane. Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli napędu.

SsangYong Korando e-motion (2022)
SsangYong Korando e-motion (2022) © mat. prasowe / SsangYong

Akumulator ma 61,5 kWh pojemności, co ma przekładać się na maksymalny zasięg rzędu 339 km. Podobno będzie też możliwość szybkiego ładowania - z 20 do 80 proc. w nieco ponad pół godziny. Sam silnik jest zamontowany z przodu. Generuje 190 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety na razie nie wiadomo, jak przełoży się to na osiągi.

Korando e-motion wydaje się solidnym średniakiem w swoim segmencie, a jego rynkowy sukces będzie zależał w dużej mierze od cen. Pozostaje liczyć, że te, tradycyjnie dla koreańskiej marki, będą atrakcyjne.

SsangYong Korando e-motion (2022)
SsangYong Korando e-motion (2022) © mat. prasowe / SsangYong
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀