Stawiali tylko na elektryki, ale zmienili zdanie. Wyniki pokazują, czy słusznie

Volvo odnotowało znaczący spadek sprzedaży w pierwszych miesiącach 2025 roku, szczególnie w segmencie samochodów elektrycznych. Decyzja o wycofaniu się z planów pełnej elektryfikacji do 2030 roku wydaje się teraz uzasadniona.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

W okresie styczeń–kwiecień 2025 roku sprzedaż Volvo spadła o 7 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Najbardziej ucierpiały pojazdy elektryczne (EV), których sprzedaż w samym kwietniu zmniejszyła się o 32 proc. – z 17 090 sztuk w 2024 roku do 11 697 w bieżącym.

Sprzedaż hybryd plug-in (PHEV) wzrosła nieznacznie o 2 proc., osiągając 14 688 egzemplarzy. Jednak modele z napędem mild hybrid oraz tradycyjnymi silnikami spalinowymi (MHEV i ICE) zanotowały spadek o 5 proc., do poziomu 34 315 sztuk.

Łączna sprzedaż wszystkich modeli w kwietniu 2025 roku wyniosła 58 881 pojazdów, co stanowi spadek o 11 proc. w porównaniu z 65 838 sprzedanymi egzemplarzami rok wcześniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda CR-V - prawdziwa dobra zmiana

Volvo boryka się z wyzwaniami związanymi z cłami wprowadzonymi przez prezydenta Donalda Trumpa. Mimo że model EX90 jest produkowany w fabryce w Karolinie Południowej, inne popularne modele, takie jak XC90, XC60, XC40 i EX30, są importowane i objęte dodatkowymi opłatami.

Aby przeciwdziałać negatywnym trendom, Volvo planuje rozpoczęcie produkcji drugiego modelu w USA – prawdopodobnie będzie to XC60 lub XC90. Firma wycofała również model S90 z rynku amerykańskiego z powodu ceł, choć odświeżona wersja sedana pozostanie dostępna w Azji.

Na początku kwietnia Håkan Samuelsson powrócił na stanowisko dyrektora generalnego Volvo na dwuletni kontrakt, zastępując Jima Rowana. Jego głównym zadaniem będzie odwrócenie spadkowego trendu sprzedaży i umocnienie pozycji marki na globalnym rynku.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie