Stawiali tylko na elektryki, ale zmienili zdanie. Wyniki pokazują, czy słusznie

Volvo odnotowało znaczący spadek sprzedaży w pierwszych miesiącach 2025 roku, szczególnie w segmencie samochodów elektrycznych. Decyzja o wycofaniu się z planów pełnej elektryfikacji do 2030 roku wydaje się teraz uzasadniona.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

W okresie styczeń–kwiecień 2025 roku sprzedaż Volvo spadła o 7 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Najbardziej ucierpiały pojazdy elektryczne (EV), których sprzedaż w samym kwietniu zmniejszyła się o 32 proc. – z 17 090 sztuk w 2024 roku do 11 697 w bieżącym.

Sprzedaż hybryd plug-in (PHEV) wzrosła nieznacznie o 2 proc., osiągając 14 688 egzemplarzy. Jednak modele z napędem mild hybrid oraz tradycyjnymi silnikami spalinowymi (MHEV i ICE) zanotowały spadek o 5 proc., do poziomu 34 315 sztuk.

Łączna sprzedaż wszystkich modeli w kwietniu 2025 roku wyniosła 58 881 pojazdów, co stanowi spadek o 11 proc. w porównaniu z 65 838 sprzedanymi egzemplarzami rok wcześniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda CR-V - prawdziwa dobra zmiana

Volvo boryka się z wyzwaniami związanymi z cłami wprowadzonymi przez prezydenta Donalda Trumpa. Mimo że model EX90 jest produkowany w fabryce w Karolinie Południowej, inne popularne modele, takie jak XC90, XC60, XC40 i EX30, są importowane i objęte dodatkowymi opłatami.

Aby przeciwdziałać negatywnym trendom, Volvo planuje rozpoczęcie produkcji drugiego modelu w USA – prawdopodobnie będzie to XC60 lub XC90. Firma wycofała również model S90 z rynku amerykańskiego z powodu ceł, choć odświeżona wersja sedana pozostanie dostępna w Azji.

Na początku kwietnia Håkan Samuelsson powrócił na stanowisko dyrektora generalnego Volvo na dwuletni kontrakt, zastępując Jima Rowana. Jego głównym zadaniem będzie odwrócenie spadkowego trendu sprzedaży i umocnienie pozycji marki na globalnym rynku.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie