Stawiali tylko na elektryki, ale zmienili zdanie. Wyniki pokazują, czy słusznie

Volvo odnotowało znaczący spadek sprzedaży w pierwszych miesiącach 2025 roku, szczególnie w segmencie samochodów elektrycznych. Decyzja o wycofaniu się z planów pełnej elektryfikacji do 2030 roku wydaje się teraz uzasadniona.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński
7

W okresie styczeń–kwiecień 2025 roku sprzedaż Volvo spadła o 7 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Najbardziej ucierpiały pojazdy elektryczne (EV), których sprzedaż w samym kwietniu zmniejszyła się o 32 proc. – z 17 090 sztuk w 2024 roku do 11 697 w bieżącym.

Sprzedaż hybryd plug-in (PHEV) wzrosła nieznacznie o 2 proc., osiągając 14 688 egzemplarzy. Jednak modele z napędem mild hybrid oraz tradycyjnymi silnikami spalinowymi (MHEV i ICE) zanotowały spadek o 5 proc., do poziomu 34 315 sztuk.

Łączna sprzedaż wszystkich modeli w kwietniu 2025 roku wyniosła 58 881 pojazdów, co stanowi spadek o 11 proc. w porównaniu z 65 838 sprzedanymi egzemplarzami rok wcześniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda CR-V - prawdziwa dobra zmiana

Volvo boryka się z wyzwaniami związanymi z cłami wprowadzonymi przez prezydenta Donalda Trumpa. Mimo że model EX90 jest produkowany w fabryce w Karolinie Południowej, inne popularne modele, takie jak XC90, XC60, XC40 i EX30, są importowane i objęte dodatkowymi opłatami.

Aby przeciwdziałać negatywnym trendom, Volvo planuje rozpoczęcie produkcji drugiego modelu w USA – prawdopodobnie będzie to XC60 lub XC90. Firma wycofała również model S90 z rynku amerykańskiego z powodu ceł, choć odświeżona wersja sedana pozostanie dostępna w Azji.

Na początku kwietnia Håkan Samuelsson powrócił na stanowisko dyrektora generalnego Volvo na dwuletni kontrakt, zastępując Jima Rowana. Jego głównym zadaniem będzie odwrócenie spadkowego trendu sprzedaży i umocnienie pozycji marki na globalnym rynku.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców