Stellantis zamraża pracę fabryki. Ucierpi produkcja modeli Fiata i Maserati

Rok 2023 staje się powoli kolejnym, w którym co rusz możemy usłyszeć o przestojach w fabrykach. Tym razem jednak powodem wcale nie są braki w półprzewodnikach czy niezbędnych częściach.

Fabryka Mirafiori w TurynieFabryka Mirafiori w Turynie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Ostatnimi czasy wyjątkowo często możemy usłyszeć o przerwach w działaniu fabryk. Jeszcze w 2021 czy 2022 roku najczęściej powodem były braki w częściach, co wynikało z przerwanych łańcuchów dostaw. Teraz jednak przyczyny były inne. W przypadku Volkswagena można było wspomnieć m.in. o powodzi w Słowenii czy mniejszym zapotrzebowaniu na konkretne modele.

Okazuje się, że ten drugi przypadek nie jest wyłącznie problemem VAG-a. O czasowym wstrzymaniu produkcji takich modeli jak Volkswagen ID.3 czy Cupra Born mogliśmy usłyszeć całkiem niedawno, lecz teraz z bardzo podobnej przyczyny swoją ważną fabrykę czasowo zamrozi Stellantis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: Fiat 500 - elektryczny maluch głównie do miasta

Chodzi o placówkę Mirafiori znajdującą się w Turynie, gdzie produkowany jest chociażby elektryczny Fiat 500 czy modele od Maserati — Levante, Granturismo, Ghibli i Quattroporte. Oficjalnym powodem przedstawionym portalowi "Automotive News Europe" przez koncern Stellantis jest słabnący w ostatnim czasie popyt na te właśnie modele.

Tym samym od 19 października do 3 listopada 2023 r. wstrzymane zostaną obie linie produkcyjne zakładu Mirafiori, co oznacza przymusowy urlop dla 2400 pracowników. Jest to kolejny sygnał zmniejszenia zainteresowania samochodami elektrycznymi. Eksperci przewidują, że pod koniec 2023 r. statystyki sprzedaży znacznie się wypłaszczą, a następny skok przewidywany jest dopiero na 2025 r.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki