Zamiast ładowania. Chińczycy już korzystają, teraz zapowiadają ekspansję

Nio to chiński producent aut elektrycznych, który jest jedną z największych gwiazd lokalnego rynku. Dynamiczny rozwój to po części zasługa nowatorskiego podejścia do zasilania pojazdów, które zamiast czasochłonnego ładowania są poddawane szybkiej wymianie akumulatora.

NIO pokazuje, że użytkownicy elektryków nie muszą być skazani na ładowarki.
NIO pokazuje, że użytkownicy elektryków nie muszą być skazani na ładowarki.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / NIO
Aleksander Ruciński

12.07.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:38

Ponad 4 tys. stacji wymiany akumulatorów po 2025 roku - tak wygląda plan Nio na najbliższą przyszłość. Chiński producent obrał własną drogę rozwoju elektromobilności, opierając ofertę na systemie szybkiej, zautomatyzowanej wymiany akumulatorów zamiast ich ładowania.

Obecnie w Chinach istnieje 301 takich punktów. Użytkownicy potrzebujący kolejnej dawki prądu dla swojego elektryka mogą odwiedzić taką placówkę w celu wymiany akumulatora na naładowanego i pozostawienia "starego", który po naładowaniu posłuży kolejnym klientom. Całość według zapewnień producenta ma zająć zaledwie 3 minuty.

System sprawdza się na tyle dobrze, że Nio zamierza znacząco zwiększyć liczbę stacji wymiany akumulatorów. Po 2025 roku ma być ich ponad 4 tys. Większość w rodzimych Chinach, ale ponad 1000 znajdziemy również poza granicami Państwa Środka.

NIO’s Newest Generation Power Swap Station 2.0

Przedstawiciele Nio obiecują, że po 2025 roku 90 proc. ich klientów będzie mieć co najmniej jedną taką stację w promieniu 3 km od miejsca zamieszkania. Dziś jest to zaledwie 29 proc. Liczby robią wrażenie, ale jeszcze bardziej spektakularna jest otwartość Chińczyków na współpracę.

Nio chce bowiem dzielić się pomysłem z innymi producentami. Z otwartego patentu mogą korzystać wszyscy ci, którzy wyrażą taką chęć oraz oczywiście dostosują swoje konstrukcje do zunifikowanych norm pozwalających na szybkie przeprowadzenie wymiany.

Temat jest tym bardziej ciekawy, że Nio planuje również ekspansję na Europę. Zaczęło się od Norwegii, lecz w kolejnych latach do listy dołączą kolejne kraje.

Źródło artykułu:WP Autokult
elektrycznyakumulatorelektromobilność
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (43)