Tesla czasowo zamyka Gigafactory Berlin. Głównie przez złą organizację pracy

Po zaledwie trzech miesiącach od otwarcia zakładów w podberlińskim Gruenheide, Tesla zdecydowała się na czasowe zamknięcie fabryki i wprowadzenie zmian, które poprawiłyby jej efektywność. Jak dotąd Gigafactory realizowała zaledwie 10 proc. planu.

Tesla ma też problemy z rekrutacją pracownikówTesla ma też problemy z rekrutacją pracowników
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tesla
Aleksander Ruciński

Zła organizacja pracy oraz niedobór siły roboczej to główne problemy otwartej niedawno niemieckiej fabryki Tesli. Hucznie zapowiadany zakład będący ważną inwestycją amerykańskiego producenta, od początku nie działa tak, jak powinien. Firma zdecydowała się więc zaciągnąć hamulec i przeprowadzić restrukturyzację.

Jak informuje internetowy portal dziennika "Bild", Gigafactory Berlin została wstępnie zamknięta na pierwsze dwa tygodnie lipca. W tym czasie Tesla zamierza usprawnić procesy produkcyjne i rozwiązać istniejące problemy.

W pierwszych trzech miesiącach udało się bowiem zrealizować zaledwie 10 proc. zakładanego planu. Jakby tego było mało, sporo wyprodukowanych aut wymaga poprawek z powodu fabrycznych usterek - donosi Polska Agencja Prasowa.

Tesla wciąż nie rozpoczęła także produkcji układów napędowych, co jest spowodowane głównie brakiem podzespołów pochodzących z Chin, po tym jak wiosną 2022 roku zawieszono działalność w Szanghaju. Zdaniem "Bilda" sporym problemem pozostaje też skuteczna rekrutacja pracowników. Do końca 2022 roku Gigafactory ma zatrudniać 9 tys. osób. Jak dotąd udało się znaleźć tylko połowę.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach