Tesla Model S pobiła rekord. Tylko na nie tym torze, co trzeba

Z dzisiejszego odcinka epopei o Tesli i radosnej, twitterowej twórczości Muska dowiecie się między innymi, że Elon dotrzymał słowa, a Laguna Seca to nie Nürburgring.

Tesla Model S nie na Nurburgringu.Tesla Model S nie na Nurburgringu.
Mariusz Zmysłowski

Porsche jeszcze przed oficjalnym odsłonięciem Taycana poinformowało, że nowy, elektryczny sedan z Zuffenhausen ustanowił rekord przejazdu legendarnego toru Nürburgring. Czas wyniósł 7 minut i 42 sekundy. To bardzo dobry wynik. Wynik, który rzuca rękawicę Tesli Model S, uznawanej dotychczas za wyznacznik szybkości wśród samochodów elektrycznych.

Nie trzeba było długo czekać na reakcję Elona Muska, który na Twitterze bywa impulsywny. Ogłosił natychmiast:

Zanim ktokolwiek zdążył poinformować wizjonera, że nawet największe pieniądze nie są w stanie kupić slotu na wyłączność w Zielonym Piekle na już, machina ruszyła. Tesla wysłała Model S i… właściwie Elon Musk dotrzymał słowa. Zgodnie z jednym z jego ostatnich tweetów:

Musk nie zapowiedział niczego innego: Tesla będzie na Nürburgringu. No i jest.

Z kolejnych ćwierknięć Muska wynika, że Model S szykuje się do podjęcia wyzwania rzuconego przez Porsche. Auto jest modyfikowane „ze względów bezpieczeństwa”, szczególnie pod kątem ataku na Flugplatz, na którym duża prędkość i przeciętny docisk aerodynamiczny mogą być krytyczne dla stabilności auta.

Jednocześnie Musk rzucił Model S do ataku na inny tor. Wszyscy oczekiwali starcia na Nürburgringu, a dostaliśmy rekord na Laguna Seca, która, zgodnie z moją wiedzą (stan na 11 września 2019) Nürburgringiem nie jest. Więc w sumie rekord w kategorii 4-drzwiowych samochodów na torze, który nie jest żadnym powszechnie uznawanym przez branżę benchmarkiem, służy… No właśnie – historycznie niczemu. Musk pobił Jaguara XE SV Project 8.

Podsumowując tę twitterową dramę na jedną teslę, porsche i dwa tory: zanim zaczniesz biegać po pokoju, krzycząc, że wszystkich pokonasz, upewnij się, że w ogóle wpuszczą cię na ring.

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii