Tesla Model S pobiła rekord. Tylko na nie tym torze, co trzeba

Z dzisiejszego odcinka epopei o Tesli i radosnej, twitterowej twórczości Muska dowiecie się między innymi, że Elon dotrzymał słowa, a Laguna Seca to nie Nürburgring.

Tesla Model S nie na Nurburgringu.Tesla Model S nie na Nurburgringu.
Mariusz Zmysłowski

Porsche jeszcze przed oficjalnym odsłonięciem Taycana poinformowało, że nowy, elektryczny sedan z Zuffenhausen ustanowił rekord przejazdu legendarnego toru Nürburgring. Czas wyniósł 7 minut i 42 sekundy. To bardzo dobry wynik. Wynik, który rzuca rękawicę Tesli Model S, uznawanej dotychczas za wyznacznik szybkości wśród samochodów elektrycznych.

Nie trzeba było długo czekać na reakcję Elona Muska, który na Twitterze bywa impulsywny. Ogłosił natychmiast:

Zanim ktokolwiek zdążył poinformować wizjonera, że nawet największe pieniądze nie są w stanie kupić slotu na wyłączność w Zielonym Piekle na już, machina ruszyła. Tesla wysłała Model S i… właściwie Elon Musk dotrzymał słowa. Zgodnie z jednym z jego ostatnich tweetów:

Musk nie zapowiedział niczego innego: Tesla będzie na Nürburgringu. No i jest.

Z kolejnych ćwierknięć Muska wynika, że Model S szykuje się do podjęcia wyzwania rzuconego przez Porsche. Auto jest modyfikowane „ze względów bezpieczeństwa”, szczególnie pod kątem ataku na Flugplatz, na którym duża prędkość i przeciętny docisk aerodynamiczny mogą być krytyczne dla stabilności auta.

Jednocześnie Musk rzucił Model S do ataku na inny tor. Wszyscy oczekiwali starcia na Nürburgringu, a dostaliśmy rekord na Laguna Seca, która, zgodnie z moją wiedzą (stan na 11 września 2019) Nürburgringiem nie jest. Więc w sumie rekord w kategorii 4-drzwiowych samochodów na torze, który nie jest żadnym powszechnie uznawanym przez branżę benchmarkiem, służy… No właśnie – historycznie niczemu. Musk pobił Jaguara XE SV Project 8.

Podsumowując tę twitterową dramę na jedną teslę, porsche i dwa tory: zanim zaczniesz biegać po pokoju, krzycząc, że wszystkich pokonasz, upewnij się, że w ogóle wpuszczą cię na ring.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟