Toyota jest gotowa na 2035 rok w Europie. Wszystkie modele będą bezemisyjne

Zgodnie z planami Unii Europejskiej, po 2035 roku nie będzie można rejestrować nowych aut z napędem spalinowym. Co na to Toyota, która jak dotąd opierała swoją ofertę głównie na spalinowych hybrydach?

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

Jak się okazuje, japoński producent ma konkretny plan na funkcjonowanie w Europie po 2035 roku. Będzie on polegać głównie na poszerzeniu gamy o w pełni elektryczne, akumulatorowe modele oraz pojazdy wodorowe.

Z pewnością nie będzie to łatwe, gdyż obecnie lwią część oferty marki stanowią hybrydy. Wodór jest reprezentowany przez drogi model Mirai, a oferta elektryków dopiero raczkuje za sprawą pokazanej niedawno bZ4X. Toyota, chcąc pozostać ważnym graczem na Starym Kontynencie, będzie więc musiała znacząco zmienić swoje priorytety.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi podczas oficjalnej konferencji prasowej Toyota Motor Europe, transformacja ma przebiegać stopniowo, z realizacją celów pośrednich. Jednym z nich jest osiągnięcie 50-proc. udziału bezemisyjnych pojazdów w europejskiej sprzedaży przed 2030 rokiem, by 5 lat później zwiększyć ten wynik do 100 proc.

Kluczowy będzie tu przede wszystkim rozwój technologii wodorowej, nad którą Toyota prowadzi zaawansowane prace od lat. Stąd plany produkcji modułowych generatorów z ogniwami paliwowymi na europejski rynek, które miałyby przyspieszyć wdrażanie kolejnych modeli.

Jednocześnie producent zaznacza, że tak długo, jak będzie to możliwe, nie zrezygnuje z klasycznych hybryd, traktując je jako skuteczny środek w walce o obniżenie średniej emisji spalin, a co za tym idzie, czystsze powietrze w Europie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny