WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 3. golu Polski

Toyota jest gotowa na 2035 rok w Europie. Wszystkie modele będą bezemisyjne

Zgodnie z planami Unii Europejskiej, po 2035 roku nie będzie można rejestrować nowych aut z napędem spalinowym. Co na to Toyota, która jak dotąd opierała swoją ofertę głównie na spalinowych hybrydach?

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

Jak się okazuje, japoński producent ma konkretny plan na funkcjonowanie w Europie po 2035 roku. Będzie on polegać głównie na poszerzeniu gamy o w pełni elektryczne, akumulatorowe modele oraz pojazdy wodorowe.

Z pewnością nie będzie to łatwe, gdyż obecnie lwią część oferty marki stanowią hybrydy. Wodór jest reprezentowany przez drogi model Mirai, a oferta elektryków dopiero raczkuje za sprawą pokazanej niedawno bZ4X. Toyota, chcąc pozostać ważnym graczem na Starym Kontynencie, będzie więc musiała znacząco zmienić swoje priorytety.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi podczas oficjalnej konferencji prasowej Toyota Motor Europe, transformacja ma przebiegać stopniowo, z realizacją celów pośrednich. Jednym z nich jest osiągnięcie 50-proc. udziału bezemisyjnych pojazdów w europejskiej sprzedaży przed 2030 rokiem, by 5 lat później zwiększyć ten wynik do 100 proc.

Kluczowy będzie tu przede wszystkim rozwój technologii wodorowej, nad którą Toyota prowadzi zaawansowane prace od lat. Stąd plany produkcji modułowych generatorów z ogniwami paliwowymi na europejski rynek, które miałyby przyspieszyć wdrażanie kolejnych modeli.

Jednocześnie producent zaznacza, że tak długo, jak będzie to możliwe, nie zrezygnuje z klasycznych hybryd, traktując je jako skuteczny środek w walce o obniżenie średniej emisji spalin, a co za tym idzie, czystsze powietrze w Europie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"