Transformacja Forda to nie tylko nowe modele elektryczne i inwestycje w elektromobilność, to także nowa strategia komunikacji "Adventurous Spirit"

Firma Ford jest w trakcie największej transformacji w swojej blisko 120-letniej historii. Działania skupione są nie tylko na zmianie napędów spalinowych na hybrydowe plug-in hybrid i w pełni elektryczne, ale także na reorientacji pozycjonowania marki oraz komunikacji z klientami. Hasłem przewodnim Forda w Europie od teraz będzie "Adventurous Spirit" (Duch Przygody), odzwierciedlające wolność i przygodę, a także emocje, które wzbudzają kultowe modele marki.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
  • Ford przechodzi obecnie największą transformację w swojej prawie 120-letniej historii.
  • Producent zmierza do jasno wyznaczonych celów: od 2026 roku Ford w Europie będzie oferował wyłącznie zelektryfikowane samochody osobowe, by od 2030 roku w tej gamie znajdowały się jedynie pojazdy całkowicie elektryczne.
  • Te działania są wspierane przez nową strategię komunikacji marketingowej marki pod hasłem "Adventurous Spirit".

Ford jest popularną i odnoszącą sukcesy marką motoryzacyjną w Europie. Jego korzenie jednak wyraźnie sięgają Ameryki, co nie zawsze było wystarczająco podkreślane. Obecnie firma pozostaje największym amerykańskim producentem samochodów w Europie. Sama Ameryka zaś jednoznacznie kojarzy się z wolnością, buntem, byciem bezkompromisowym i w nieustannym ruchu, a stąd już niedaleko do Ducha Przygody.

– Premiera całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E pozwoliła nam na dogłębną refleksję, w jaki sposób markę postrzegają użytkownicy, z czym Ford im się kojarzy. Zrozumieliśmy, że zbyt długo komunikowaliśmy różny przekaz marketingowy do różnych grup klientów. A właśnie Mustang Mach-E jest idealnym odzwierciedleniem tego, w jaki sposób chcemy uczynić pojazdy elektryczne kultowymi, a także jak chcemy być postrzegani przez fanów marki – powiedział Peter Zilling, dyrektor marketingu Ford of Europe. – Premiera Mustanga Mach-E wyzwoliła całkowicie nową energię wokół kultowego Mustanga, który zdecydowanie kojarzy się z wolnością, rozwojem, świetnymi osiągami i odrobiną buntu – dodał Zilling.

Hasło "Adventurous Spirit" nie pojawi się w bezpośredniej komunikacji marketingowej. Tu nadal pierwsze skrzypce będzie ogrywać optymistyczne i nakierowane na przyszłość motto: "Bring on Tomorrow". Natomiast nowa maksyma będzie fundamentem filozofii marki we wszystkich jej działaniach w Europie. Przy czym nie jest to "nowe" hasło, a jedynie sformalizowanie czegoś nieuchwytnego, co definiowało markę Ford na przestrzeni blisko 120-letniej historii.

W minionym roku Ford ogłosił reorganizację swojej struktury i wyodrębnił trzy globalne jednostki biznesowe. Ford Model e skupia swe działania wokół skomunikowanych samochodów elektrycznych, Ford Blue wokół kultowych samochodów spalinowych, zaś Ford Pro wokół pojazdów dostawczych i związanych z nimi usług.

– Wykorzystujemy elektryfikację, aby wyróżnić się na tle konkurencji dzięki nowej gamie innowacyjnych i skomunikowanych samochodów elektrycznych. Chcemy być niezawodnym partnerem dostarczającym dodatkowych pozytywnych doświadczeń, związanych z transformacją i użytkowaniem pojazdów BEV – zakończył Peter Zilling.

Do 2024 roku Ford w Europie planuje wprowadzić trzy nowe, całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz cztery nowe, całkowicie elektryczne pojazdy użytkowe. Dwa samochody osobowe: średniej wielkości, pięciomiejscowy crossover i sportowy crossover – będą zjeżdżały z linii montażowej Kolońskiego Centrum Elektryfikacji odpowiednio od 2023 roku i od 2024 roku. Trzeci zaś model to elektryczna wersja Forda Pumy, który od 2024 roku będzie produkowany w fabryce w Krajowie (Rumunia). Gama całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Forda zostanie poszerzona w 2023 roku o E-Transita Customa i E-Tourneo Customa, które będą produkowane w fabryce Otosan w Turcji. W kolejnym roku zadebiutują mniejsze w pełni elektryczne Transity Courier i Tourneo Courier, montowane w zakładzie w Krajowie.

Materiał prasowy Ford Polska
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach