Transformacja Forda to nie tylko nowe modele elektryczne i inwestycje w elektromobilność, to także nowa strategia komunikacji "Adventurous Spirit"
Firma Ford jest w trakcie największej transformacji w swojej blisko 120-letniej historii. Działania skupione są nie tylko na zmianie napędów spalinowych na hybrydowe plug-in hybrid i w pełni elektryczne, ale także na reorientacji pozycjonowania marki oraz komunikacji z klientami. Hasłem przewodnim Forda w Europie od teraz będzie "Adventurous Spirit" (Duch Przygody), odzwierciedlające wolność i przygodę, a także emocje, które wzbudzają kultowe modele marki.
16.12.2022 16:07
- Ford przechodzi obecnie największą transformację w swojej prawie 120-letniej historii.
- Producent zmierza do jasno wyznaczonych celów: od 2026 roku Ford w Europie będzie oferował wyłącznie zelektryfikowane samochody osobowe, by od 2030 roku w tej gamie znajdowały się jedynie pojazdy całkowicie elektryczne.
- Te działania są wspierane przez nową strategię komunikacji marketingowej marki pod hasłem "Adventurous Spirit".
Ford jest popularną i odnoszącą sukcesy marką motoryzacyjną w Europie. Jego korzenie jednak wyraźnie sięgają Ameryki, co nie zawsze było wystarczająco podkreślane. Obecnie firma pozostaje największym amerykańskim producentem samochodów w Europie. Sama Ameryka zaś jednoznacznie kojarzy się z wolnością, buntem, byciem bezkompromisowym i w nieustannym ruchu, a stąd już niedaleko do Ducha Przygody.
– Premiera całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E pozwoliła nam na dogłębną refleksję, w jaki sposób markę postrzegają użytkownicy, z czym Ford im się kojarzy. Zrozumieliśmy, że zbyt długo komunikowaliśmy różny przekaz marketingowy do różnych grup klientów. A właśnie Mustang Mach-E jest idealnym odzwierciedleniem tego, w jaki sposób chcemy uczynić pojazdy elektryczne kultowymi, a także jak chcemy być postrzegani przez fanów marki – powiedział Peter Zilling, dyrektor marketingu Ford of Europe. – Premiera Mustanga Mach-E wyzwoliła całkowicie nową energię wokół kultowego Mustanga, który zdecydowanie kojarzy się z wolnością, rozwojem, świetnymi osiągami i odrobiną buntu – dodał Zilling.
Hasło "Adventurous Spirit" nie pojawi się w bezpośredniej komunikacji marketingowej. Tu nadal pierwsze skrzypce będzie ogrywać optymistyczne i nakierowane na przyszłość motto: "Bring on Tomorrow". Natomiast nowa maksyma będzie fundamentem filozofii marki we wszystkich jej działaniach w Europie. Przy czym nie jest to "nowe" hasło, a jedynie sformalizowanie czegoś nieuchwytnego, co definiowało markę Ford na przestrzeni blisko 120-letniej historii.
W minionym roku Ford ogłosił reorganizację swojej struktury i wyodrębnił trzy globalne jednostki biznesowe. Ford Model e skupia swe działania wokół skomunikowanych samochodów elektrycznych, Ford Blue wokół kultowych samochodów spalinowych, zaś Ford Pro wokół pojazdów dostawczych i związanych z nimi usług.
– Wykorzystujemy elektryfikację, aby wyróżnić się na tle konkurencji dzięki nowej gamie innowacyjnych i skomunikowanych samochodów elektrycznych. Chcemy być niezawodnym partnerem dostarczającym dodatkowych pozytywnych doświadczeń, związanych z transformacją i użytkowaniem pojazdów BEV – zakończył Peter Zilling.
Do 2024 roku Ford w Europie planuje wprowadzić trzy nowe, całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz cztery nowe, całkowicie elektryczne pojazdy użytkowe. Dwa samochody osobowe: średniej wielkości, pięciomiejscowy crossover i sportowy crossover – będą zjeżdżały z linii montażowej Kolońskiego Centrum Elektryfikacji odpowiednio od 2023 roku i od 2024 roku. Trzeci zaś model to elektryczna wersja Forda Pumy, który od 2024 roku będzie produkowany w fabryce w Krajowie (Rumunia). Gama całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Forda zostanie poszerzona w 2023 roku o E-Transita Customa i E-Tourneo Customa, które będą produkowane w fabryce Otosan w Turcji. W kolejnym roku zadebiutują mniejsze w pełni elektryczne Transity Courier i Tourneo Courier, montowane w zakładzie w Krajowie.