Tak wygląda elektryczny Volkswagen ID.4. To całkiem atrakcyjny crossover

ID.4 to kolejna z elektrycznych propozycji Volkswagena. Auto ma zadebiutować jeszcze w tym roku i choć jak na razie Niemcy nie pochwalili się oficjalnymi fotografiami, znamy już wygląd modelu. Wszystko za sprawą przecieków, które pojawiły się w sieci.

Wiemy już, jak ID.4 prezentuje się bez kamuflażu.Wiemy już, jak ID.4 prezentuje się bez kamuflażu.
Źródło zdjęć: © fot. twitter / mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Fotografie przedstawiające nowego Volkswagena ID.4 wyciekły na jednym z chińskich forów motoryzacyjnych. Możemy na nich podziwiać elektrycznego crossovera w całej okazałości. Kształty nadwozia były nam już znane dzięki wcześniejszym zapowiedziom zakamuflowanych egzemplarzy. Dopiero teraz jednak możemy przekonać się w pełni, że ID.4 wygląda naprawdę nieźle.

Auto zgrabnie łączy linie charakterystyczne dla spalinowych modeli Volkswagena z detalami typowymi dla elektrycznej rodziny ID zapoczątkowanej przez kompakt ID.3. Szczególnie uwagę przykuwa wąska atrapa chłodnicy łącząca przednie reflektory, czy modna, świetlna listwa pomiędzy tylnymi światłami.

Nie brakuje też charakterystycznych, czarnych wstawek w postaci dodatkowych osłon nadkoli, czy podwozia tak charakterystycznych dla segmentu SUV. Według danych opublikowanych na chińskim forum nadwozie ID.4 mierzy 4612 mm długości, 1852 mm szerokości i 1640 mm wysokości, co w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2765 mm pozwala zaklasyfikować go pomiędzy zwykłym Tiguanem, a dłuższą wersją Allspace.

Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, pod maską znajdziemy ten sam 204-konny napęd co w ID.3, który w zależności od wersji będzie parowany z bateriami o różnej pojemności, co ma owocować zasięgiem od 300 do nawet 500 km. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auto trafi do salonów jeszcze w tym roku. Niewykluczone też, że przecieki przyspieszą nieco oficjalną premierę w wirtualnym świecie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie