Tak wygląda elektryczny Volkswagen ID.4. To całkiem atrakcyjny crossover

ID.4 to kolejna z elektrycznych propozycji Volkswagena. Auto ma zadebiutować jeszcze w tym roku i choć jak na razie Niemcy nie pochwalili się oficjalnymi fotografiami, znamy już wygląd modelu. Wszystko za sprawą przecieków, które pojawiły się w sieci.

Wiemy już, jak ID.4 prezentuje się bez kamuflażu.Wiemy już, jak ID.4 prezentuje się bez kamuflażu.
Źródło zdjęć: © fot. twitter / mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Fotografie przedstawiające nowego Volkswagena ID.4 wyciekły na jednym z chińskich forów motoryzacyjnych. Możemy na nich podziwiać elektrycznego crossovera w całej okazałości. Kształty nadwozia były nam już znane dzięki wcześniejszym zapowiedziom zakamuflowanych egzemplarzy. Dopiero teraz jednak możemy przekonać się w pełni, że ID.4 wygląda naprawdę nieźle.

Auto zgrabnie łączy linie charakterystyczne dla spalinowych modeli Volkswagena z detalami typowymi dla elektrycznej rodziny ID zapoczątkowanej przez kompakt ID.3. Szczególnie uwagę przykuwa wąska atrapa chłodnicy łącząca przednie reflektory, czy modna, świetlna listwa pomiędzy tylnymi światłami.

Nie brakuje też charakterystycznych, czarnych wstawek w postaci dodatkowych osłon nadkoli, czy podwozia tak charakterystycznych dla segmentu SUV. Według danych opublikowanych na chińskim forum nadwozie ID.4 mierzy 4612 mm długości, 1852 mm szerokości i 1640 mm wysokości, co w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2765 mm pozwala zaklasyfikować go pomiędzy zwykłym Tiguanem, a dłuższą wersją Allspace.

Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, pod maską znajdziemy ten sam 204-konny napęd co w ID.3, który w zależności od wersji będzie parowany z bateriami o różnej pojemności, co ma owocować zasięgiem od 300 do nawet 500 km. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auto trafi do salonów jeszcze w tym roku. Niewykluczone też, że przecieki przyspieszą nieco oficjalną premierę w wirtualnym świecie.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie