Volkswagen pokazał zapowiedź nowego malucha. ID. LIFE ma spory zasięg i salę kinową

Stworzenie małego, ale przede wszystkim taniego samochodu elektrycznego jest po prostu trudne. Volkswagen nie zamierza jednak zrezygnować z tego pomysłu i chwali się pierwszym konceptem. Wersja produkcyjna ma pojawić się na drogach w 2025 roku.

Charakterystyczny lakier jest efektem wykorzystania naturalnych składnikówCharakterystyczny lakier jest efektem wykorzystania naturalnych składników
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Mateusz Lubczański

Cel: cena wynosząca ok. 20 tys. euro i napęd elektryczny pozwalający na przejechanie nawet 400 km. Takie zadanie wyznaczyli sobie inżynierowie. Właśnie dlatego powstał ID. LIFE, który prezentuje, jak będzie wyglądać mały elektryk.

Volkswagen ID. LIFE
Volkswagen ID. LIFE © fot. Mateusz Żuchowski

Wykorzystano tu znaną platformę MEB (na niej oparto np. ID. 3), ale po raz pierwszy napędzane są tylko przednie koła. Auto wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 230 KM, dzięki czemu sprint do setki zajmuje 6,9 s.

Na pewno uwagę zwracają małe kawałki drewna zatopione w podkładzie farby. Auto ma też składany dach który wykonano całkowicie ze starych butelek PET.

Taki telewizor w aucie? Przyda się podczas długich sesji ładowania!
Taki telewizor w aucie? Przyda się podczas długich sesji ładowania! © mat. prasowe Volkswagena

Ale to nie koniec! To koncept, więc można było zaszaleć przy jego projekcie. Widać to we wnętrzu, gdzie znajdziemy wysuwany, 34-calowy (!) ekran. Na pokładzie znajduje się też konsola, więc postój na ładowarce nie powinien być tak nudny jak zwykle. Co więcej, fotele przedniego rzędu składają się na płasko, więc można z ID. LIFE zrobić małą salę kinową. Nie ma tutaj klasycznych multimediów – zamiast tego wykorzystuje się smartfona. Tak, jak w najtańszych egzemplarzach dostępnego w salonach up!-a.

To oczywiście tylko koncept, ale daje nam wgląd, jak będzie prezentować się elektryczna mobilność Volkswagena w najbliższych latach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci