Elektryczne ciężarówki wjeżdżają do Polski. Volvo Trucks wprowadza modele FL i FE 

Elektromobilność to nie tylko małe samochody miejskie, ale i duże, ciężkie ciężarówki. Polski przedstawiciel Volvo uznał, że nasz rynek jest gotowy na taką rewolucję i wprowadza na rynek dwa samochody ciężarowe.

Cena tych pojazdów zależy od specyfikacji akumulatorów oraz zabudowy.Cena tych pojazdów zależy od specyfikacji akumulatorów oraz zabudowy.
Źródło zdjęć: © materiały prasowe Volvo
Mateusz Lubczański

Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks, nie chce na razie zdradzać, kto zdecyduje się na zakup pierwszych egzemplarzy e-ciężarówek, ale stwierdza, że pierwsi zainteresowani już są. Ma również nadzieję, że konkurencja uzupełni swoją ofertę i będzie można liczyć na rywalizację w tym specyficznym segmencie.

Specyficznym, bo sami przedstawiciele marki przyznają, że elektryczne modele FL i FE nie są przeznaczone dla każdego klienta. Sprawdzą się w transporcie wewnątrz zakładów, fabryk czy w małych miastach.

FL Electric (DMC 16,7 tony) wyposażone jest w silnik elektryczny o mocy ok. 270 KM i momencie obrotowym na poziomie 425 Nm. FE z kolei (do 27 ton) ma dwie takie jednostki. Samochody Volvo, niczym Porsche Taycan, wykorzystują dwustopniową skrzynię biegów.

Pojemność akumulatorów zależy od specyfikacji pojazdu i opiera się na maksymalnie 6 modułach po 66 kWh każdy. To - mniej więcej – pojemność baterii przeciętnego kompaktowego samochodu elektrycznego. Szacowana żywotność akumulatorów to 8-10 lat, a przy kontrakcie serwisowym firma wymieni je, gdy przestaną spełniać swoją rolę. Wówczas będą służyć jako stacjonarne banki energii.

Układ napędowy jest już wykorzystywany w elektrycznych autobusach Volvo, więc polskie przedstawicielstwo nie obawia się ich serwisu. Auta mają pojawić się na polskich drogach w najbliższych miesiącach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie