W Niemczech spłonęło 15 samochodów Tesli. Stoją za tym ekoterroryści?

Pożary samochodów Tesli zazwyczaj kojarzone są z samozapłonem baterii litowo-jonowych. Ostatni incydent w Niemczech prawdopodobnie jednak był wynikiem działania osób trzecich.

Samochody zostały podpalone na jednym z parkingów we FrankfurcieSamochody zostały podpalone na jednym z parkingów we Frankfurcie
Źródło zdjęć: © Twitter

Pożar wybuchł na parkingu dealera samochodowego w dzielnicy Fechenheim we Frankfurcie. Według niemieckiej agencji prasowej (dpa) ogień strawił łącznie 15 pojazdów elektrycznych Tesla Model Y. W akcji gaśniczej, która trwała ok. 70 minut, wzięło udział 40 strażaków. Rzecznik policji oszacował wysokość szkód na około 500 tys. euro.

Niedługo po incydencie na niemieckiej wersji strony Indymedia pojawił się post od anonimowej grupy, która przyznała się do wywołania pożaru, sugerując także, że był to pierwszy z wielu ataków na "niszczycielski przemysł samochodowy". "Tesla jest jednym z naszych największych wrogów. Firma ta, jak żadna inna reprezentuje ideologię zielonego kapitalizmu oraz trwającej globalnej i kolonialnej destrukcji. Silniki elektryczne są stale przedstawiane jako czysta alternatywa. To cyniczne kłamstwo" - czytamy w poście.

Domniemani sprawcy zwrócili również uwagę, że podczas niedawnych targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium "wszelkiego rodzaju korporacje mogły pochwalić się swoimi wspaniałymi, błyszczącymi samochodami i pogratulować sobie sukcesów gospodarczych w czasie, gdy tak wiele osób straciło źródła utrzymania z powodu pożarów, które wybuchły w Portugalii i na Maui oraz powodzi w Słowenii i Austrii". Warto dodać, że kilka lat temu IAA przeniosło swoje targi samochodowe z Frankfurtu do Monachium, głównie ze względu na protesty ekologów, które miały wpływ na to wydarzenie.

Na chwilę obecną nie można określić, czy anonimowi aktywiści rzeczywiście są odpowiedzialni za pożar samochodów Tesli we Frankfurcie. Niemiecka policja prowadzi dochodzenie w tej sprawie.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne