Waymo stawia na autonomiczne taksówki. Ciężarówki idą na dalszy plan

Waymo planuje spowolnić rozwój autonomicznych ciężarówek i skierować swoją uwagę na robotaxi. Według przedstawicieli firmy, ten ruch pomoże skoncentrować się na uczynieniu samojezdnych taksówek "sukcesem komercyjnym".

Santa Monica, CA - February 21: Passengers ride in an electric Jaguar I-Pace car outfitted with Waymo full self-driving technology in Santa Monica Tuesday, Feb. 21, 2023.  (Allen J. Schaben / Los Angeles Times via Getty Images)Waymo liczy na sukces komercyjny w związku z poświęceniem większej uwagi autonomicznym taksówkom
Źródło zdjęć: © GETTY | Allen J. Schaben

Waymo uzasadnił swoją decyzję wskazując na "znaczący" wzrost popytu na swoją robotaxi w Los Angeles, Phoenix i San Francisco. "Dzięki naszej decyzji o skupieniu się na przywoływaniu przejazdów przesuniemy harmonogram naszych działań handlowych i operacyjnych w transporcie ciężarowym, a także większość naszego rozwoju technicznego w tej jednostce biznesowej" – podała firma w oświadczeniu.

Marka należąca do Alphabet nadal jednak zamierza współpracować z Daimlerem nad samojezdnymi ciężarówkami, choć nie ma zaktualizowanego harmonogramu, kiedy ciężarówki mogą dotrzeć na drogi.

Waymo zaczęło testować autonomiczne duże ciężarówki w 2017 r. Rozwój projektu obejmował uruchomienie działu transportu towarowego Via. Firma przyciągnęła uwagę głównych partnerów, w tym UPS i byłego rywala Uber Freight. Nie ulega jednak wątpliwości, że Waymo One od początku był numerem jeden w ofercie producenta i cieszył się największym zainteresowaniem.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy